الاخبار: همسر حاکم دبی با هماهنگی بن سلمان فرار کرد

    کد خبر :572374

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک شاهزاده سعودی نوشت، همسر حاکم دبی به کمک ولیعهد ابوظبی و با هماهنگی ولیعهد سعودی موفق به فرار به لندن شد.

یک منبع دبپلماتیک به نقل از این شاهزاده سعودی به روزنامه الاخبار گفت، روند فرار هیا بنت الحسین، شاهدخت اردنی و خواهر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه این کشور و همسر محمد بن راشد، حاکم امارت دبی به کمک محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و با هماهنگی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و پادشاه اردن در میان اختلافات مستمر میان حاکم دبی و ابوظبی صورت گرفته است. این شاهزاده سعودی گفت، او از سفر هیا و فرزندانش، دادخواست وی برای طلاق از بن راشد و درخواست پناهندگی به آلمان مطلع است.

شاهزاده سعودی در خصوص جزئیات این مساله می‌گوید، پس از اینکه بن زاید با عبدالله دوم روند فرار هیا را هماهنگ کرد، تیم ویژه عملیات بن سلمان، روند فرار را اجرایی کرد.

به گزارش ایسنا،منبع دیپلماتیک مذکور گفت، عبدالله دوم مدتی پیش به امارات سفر کرد و یک نشست چند ساعته با بن زاید داشت . وی افزود، آن روز عدم دیدار پادشاه اردن با محمد بن راشد، همسر خواهرش شک و تردید و سوالات بسیاری را برانگیخت.

طبق این روایت، بن زاید نیز در فرار نافرجام لطیفه، دختر بن راشد دست داشته است، چرا که منابع به نقل از شاهزاده سعودی می‌گویند، مشکل بن زاید تنها به بن راشد محدود نمی‌شود زیرا او با دیگر حاکمان شیخ‌نشین نیز اختلافات جدی دارد و سناریوهای متعددی علیه آنها طراحی می‌کند و این مساله موجب شده است برخی از حاکمان برای باقی ماندن در قدرت به شکل فرمالیته تسلیم وی شوند. اما محمد بن راشد در برابر خواسته‌های ناتمام بن زاید ایستاده و به همین دلیل چنین مشکلاتی گریبانگیرش شده است.

شاهزاده سعودی دلایل اختلافات میان بن زاید و حاکمان شش شیخ‌نشین دیگر را برمی‌شمرد که مهم‌ترین آنها امور مالی داخلی، جنگ یمن، همپیمانی کامل بن زاید با ولیعهد عربستان، خط مشی نادرست بن زاید در قبال همسایگانش به ویژه قطر، عمان و حتی ایران هستند اما این حاکمان همچون محمد بن راشد جرات مقابله با بن زاید را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید