آسیایی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در کشتی انجام داده‌اند

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :572291

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران معتقد است برخی کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری چشمگیری در این رشته انجام داده اند و در آینده به عنوان رقبای توانمندی مطرح می شوند.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران به تازگی با کسب ۷ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز با اقتدار به عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی در قزاقستان دست یافت.

در همین راستا امیر توکلیان سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان اظهار داشت: به جرات می توان گفت این دوره از رقابتها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و ما به وضوح دیدیم برخی از کشورها با سرمایه گذاری های کلان در حال رشد و پیشرفت روزافزونی هستند. ضمن اینکه کشتی گیران روسی هم با تغییر تابعیت به عضویت تیم های برخی کشورهای آسیایی در آمده اند و توانستند به روی سکو بروند.

به گزارش مهر،وی تصریح کرد: ترکیب تیم نوجوان همواره در حال تغییر است، چراکه کشتی گیران این رده سنی خیلی زود از رده نونهالان به تیم ما می آیند و بعد از مدت کوتاهی از تیم ما به رده جوانان می روند. در واقع ما همواره باید شاهد ورود و خروج آزادکاران در رده نوجوانان باشیم اما بسیار خوشحالم که در همین شرایط هم می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. به عنوان مثال تیمی که امسال ما در رده نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت دادیم همان نفرات سال گذشته رده نونهالان بودند که با سرمایه گذاری و حمایت کافی توانستند در رده بالاتر هم موفق ظاهر شوند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ادامه داد: کشف و تقویت این استعدادها کار ساده ای نبوده و نیست و ما هم اکنون شاهد حضور بچه هایی در رده نونهالان و نوجوانان هستیم که در فرایند اردوهای بسترسازی در استان‌های مختلف به این شرایط رسیده اند. در واقع ما هم اکنون نتیجه زحمات و تلاش سالهای گذشته را دیدیم که امیدواریم متولیان فدراسیون با حمایت کافی از این سرمایه های ارزشمند همچنان از توان آنها در رده های جوانان و بزرگسالان استفاده کند.

توکلیان در پایان به یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی پیش از حضور در رقابتهای جهانی اشاره کرد و گفت: فاصله زمانی بسیار اندک از رقابتهای قهرمانی آسیا تا مسابقات جهانی یکی از مهمترین دغدغه های ماست که باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام می دادیم. ما باید روز چهارم مرداد ماه راهی بلغارستان محل برگزاری رقابتهای جهانی شویم در نتیجه باید هم اکنون بعد از یک استراحت کوتاه دوباره اردوی آماده سازی را برای جهانی استارت بزنیم. به همین دلیل روز یکشنبه هفته آینده اردو را آغاز می کنیم و بعد از یک ریکاوری، وارد مرحله جدید تمرینات خواهیم شد.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا طی روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با کسب ۷ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز قهرمان شد.تیم‌های هند و قزاقستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید