روسیه: با آمریکا درباره ایران اختلاف جدی داریم

    کد خبر :572023

معاون وزیر خارجه روسیه اختلاف نظر کشورش با آمریکا در موضوع ایران و ونزوئلا را جدی و قابل توجه عنوان کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از پایان مذاکراتش با «دیوید هِیل» معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا، گفت: طرفین در موضوع ایران و ونزوئلا اختلاف نظر جدی دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه که در هلسینکی فنلاند در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، بیان داشت: «عاری کردن شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی، افغانستان و مبارزه با تروریسم به صورت مشخص در حال بررسی هستند و در برخی از موارد، کارمان از چند لایه و بخش تشکیل شده است، اما در برخی از حوزه‌ها، ما با اختلاف نظر جدی با ایالات متحده روبرو شده‌ایم، که این مسئله در جریان گفت‌وگوهای امروز مورد تأکید مجدد قرار گرفت. این موضوع خصوصاً در ارتباط با ایران و هر آنچه با وضعیت کنونی حول این کشور و آن منطقه وجود دارد، صادق است. این مسئله به ویژه در ارتباط با ونزوئلا که با آقای هیل بحث تندی در موردش داشتیم، صدق می‌کند.»

به گفته ریابکوف، ادامه اتهام‌زنی‌های آمریکا مبنی بر مداخله ادعایی روسیه در امور داخلی ایالات متحده همچنان یکی از جنبه‌های مسئله‌سازی است که نتوانسته‌ایم در ارتباط با آن به زمینه مشترک برسیم.

این دومین دیدار اخیر هیل با مقامات روسی است. در ماه گذشته میلادی نیز وی با «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن دیدار داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید