کره جنوبی: ژاپن بدون مدرک محدودیت صادرات را به کره شمالی مرتبط می‌کند

    کد خبر :571767

رئیس‌جمهوری کره جنوبی از اقدام ژاپن در اتهام زنی علیه سئول بدون ارائه مدرک و اعمال محدودیت در صادرات برخی فن‌آوری‌ها انتقاد کرد.

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی از اظهارات مقامات ژاپنی در زیرسوال بردن اعتبار تحریم‌های سئول علیه کره شمالی و در عین حال توجیه محدودیتهای اعمالی توکیو بر صادرات فناوری برتر به کره جنوبی انتقاد کرد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی در نشستی با رهبران تجاری گفت که دولتش به حل این مسئله به صورت دیپلماتیک تاکید دارد و در عین حال از توکیو خواست تا مانع از به بن بست رسیدن این وضعیت شود.

مون چندین این صحبتها را چندین ساعت بعد از آن مطرح کرد که مقامات کره جنوبی در جلسه سازمان تجارت جهانی در ژنو گفته بودند این اقدام ژاپن تبعاتی بر تولیدات لوازم الکترونیک در سراسر جهان خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی گفت: اقدام دولت ژاپن برای صدمه به اقتصاد ما با مقاصد سیاسی و ارتباط این موضوع به تحریم‌ها علیه کره شمالی بدون در دست داشتن هیچ مدرکی مسلما برای دوستی و همکاری امنیتی بین دو کشور ایده آل نیست.

به گزارش تسنیم ،دولت ژاپن اعلام کرد که کنترل سختگیرانه این کشور بر صادرات مواد فناوری بالا به کره جنوبی در راستای قوانین سازمان تجارت جهانی است. دولت ژاپن گفته است که این اقدام برای تضمین امنیت ملی ضروری است. به گفته دولت ژاپن «شرکت ها اقلام حساس معینی را بدون مدیریت کافی به کره جنوبی صادر کرده اند.»

توکیو می گوید که مواد مورد نظر می تواند برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

دولت ژاپن در پنجشنبه گذشته قوانین صادرات مواد استفاده شده در نیمه رساناها، صفحه های نمایش LED ارگانیک و سایر محصولات با فناوری بالا را شدیدتر کرد. این نخستین واکنش شفاهی مون به این حرکت ژاپن بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید