وزارت آموزش و پرورش حملات طالبان به مدارس افغانستان را محکوم کرد

    کد خبر :571628

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با محکوم کردن حملات مکرر طالبان به مدارس و دانش آموزان افغانستانی، گفت: ایران همواره بر استقرار صلح و آرامش در جهان و به‌ویژه در افغانستان تأکید داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش حملات مکرر طالبان به مدارس و دانش آموزان افغانستانی را محکوم کرد و انزجار دولت و ملت ایران را از وقوع این جنایات غیرانسانی ابراز نمود.

بر اساس گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، «سید جواد حسینی»، سرپرست این وزارتخانه در پیامی گفت: اخبار تلخ حملات مکرر تروریستی به مدارس افغانستان و کشته و زخمی شدن شماری از کودکان و دانش آموزان بی‌گناه افغانستانی دولت و ملت ایران را عمیقاً داغدار نموده و هیچ واژه‌ای نمی‌تواند خشم ما را از رخداد این فجایع دردناک نشان دهد.

وی افزود: بی‌تردید اقدامات غیرانسانی و کور تروریست‌ها در هر مکان و زمان نشان از زبونی و بزدلی دارد، خاصّه آن‌که هدف این گروه‌ها کودکان و دانش آموزان بی‌گناه از هر نژاد و رنگ و مذهب باشند. طالبان که بارها و بارها باطن پلید خود را هویدا نموده و کودکان کشور افغانستان را آماج حملات وحشیانه قرار داده است، با تکرار این اعمال قبیح، بیش‌ازپیش منفور عالمیان گشته و چهره کریه خود را به جهان نشان داده است. پرواضح است، کودکان در سراسر جهان حق‌دارند در محیطی ایمن، عاری از خشونت و در کمال صلح و آرامش از مواهب تحصیل برخوردار شده و دوران کودکی خود را فارغ از وحشت و دغدغه بگذرانند و مشق انسان‌دوستی کنند.

حسینی ادامه داد: این‌که گروهی چشم خود را بر حقوق کودکان بسته و در کمال خونخواری و وقاحت و درنهایت کینه‌توزی و عداوت درصدد انتقام از کودکان برآیند و آرامش آن‌ها را برهم زنند از دید هر انسان آزاده‌ای محکوم و غیرقابل‌پذیرش و باور است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با گشاده‌دستی در طول چهار دهه گذشته میزبانی اتباع افغانستانی و همچنین ارائه خدمات آموزشی به بیش از ۴۵۰هزار نفر از فرزندان آن دیار دوست و هم تبار را در لوح افتخارات خود دارد، تصریح کرد: ایران همواره بر استقرار صلح و آرامش در جهان و به‌ویژه در افغانستان تأکید داشته و به گروه‌ها و رژیم‌های کودک کش زنهار می‌دهد که به ندای پاک وجدان انسانی گوش فرا داده و از تکرار این‌گونه جنایات که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد، خودداری نمایند. باشد که شاهد جهانی عاری از خشونت و بدکرداری باشیم و بر لبان کودکانمان در سراسر گیتی گل لبخند بنشانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید