جدیدترین اخبار
19 تیر 1398 ساعت 11:10 اقتصادی کد خبر :571604

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.

خودروسازان به‌دنبال به حداکثر رساندن شعاع حرکتی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند و هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی به‌معنای واقعی کلمه بهترین راه‌حل برای چنین هدفی به شمار می‌روند. تویوتا اعلام کرده است که از اواخر ژوئیه ۲۰۱۹ قصد دارد آزمایش پریوس PHV (که در ایالات متحده با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می‌شود) را در جاده‌های عمومی ژاپن آغاز کند. تویوتا پریوس در این طرح با باتری‌های خورشیدی باکیفیت تجهیز خواهد شد.

آزمایش این خودروی خورشیدی در ژاپن برگزار می‌شود و از حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو (NEDO) ژاپن بهره می‌برد.

به گفته خودروساز ژاپنی، هدف طرح این است که برای ارزیابی اثربخشی پیشرفت در زمینه شعاع حرکتی و بهره‌وری سوخت خودروهای هیبریدی-برقی استفاده شود. تویوتا پنل خورشیدی شارپ را روی سقف، کاپوت، در صندوق عقب و سایر نقاط پریوس نصب می‌کند تا خودروی نمایشی برای آزمایش در جاده‌های عمومی ژاپن آماده شود.

در مقایسه با تویوتا پریوس که هم‌اکنون با سیستم شارژر خورشیدی سقفی در دسترس است، خودروی نمایشی از هر نظر وضعیت بهتری دارد. در ۸۶۰ وات، خروجی برقی تولیدی ۴/۸ برابر بزرگ‌تر است و بازده تبدیل باتری خورشیدی به بیش از ۳۴ درصد (در مقایسه با ۲۲/۵ درصد) می‌رسد. مهم‌تر از همه اینکه نسخه‌ی نمایشی این خودرو از سیستمی بهره می‌برد که هم در حالت پارک و هم در هنگام حرکت، باتری را شارژ می‌کند.

انتظار می‌رود این پیشرفت به بهبود درخورتوجه شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی و میزان بهره‌وری سوخت خودروی هیبریدی کمک کند. تویوتا ادعا می‌کند که بیشینه شارژ روزانه خودروی آزمایشی در هنگام پارک، برابر با شعاع حرکتی حدود ۴۴/۵ کیلومتر است؛ در حالی که شعاع حرکتی مدل استاندارد در این حالت به ۶/۱ کیلومتر محدود می‌شود.

هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد، شرایط بهتر نیز می‌شود زیرا بیشینه شارژ روزانه با شعاع حرکتی حدود ۵۶/۳ کیلومتر برابر است. سیستم شارژ خورشیدی تویوتا پریوس استاندارد در حال حرکت تنها برق مورد نیاز برای باتری کمکی را فراهم می‌کند که برای ناوبری و سایر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا این آزمایش‌ها را تحت شرایط مختلف رانندگی در شهر توکیو و سایر مناطق ژاپن انجام خواهد داد. هدف این است که از داده‌های حاصل برای توسعه سیستم شارژ خورشیدی خودرو استفاده شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • واکنش ده نمکی در خصوص ارتباطش با میترا استاد: می‌دانم کدام کارگردان با “میترا استاد” رابطه داشته اما نمی‌گویم؛ بهتر است خودتان به ‏دنبالش بگردید
  • دولت بار سنگینی حمل می‌کند که کمرش را خم کرده؛ عده ای در داخل به جای هم‌صدایی، بدصدایی می‌کنند
  • کمالوندی در مجلس: پیوستن به کنوانسیون ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا نگرانی ندارد
  • نمایندگان کنگره: ترامپ خودش بحران است
  • انحراف خودروسازان با وجود ۶ نهاد نظارتی
  • سهمیه زائران ایرانی در حج تمتع ۹۸ افزایش یافت
  • فریدون وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور می شود
  • صفارهرندی: در جنگ فرضی ۲۰ هزار آمریکایی در روز اول کشته خواهند شد
  • ادامه سقوط آزاد نرخ ارز
  • سخنگوی وزارت خارجه: انتظار ایران از اروپا اتخاذ گام‌های عملی در روند اجرایی شدن برجام است
  • مخالفت عارف با جمع آوری امضا در اعتراض به نحوه رسیدگی با دادگاه محمدرضا خاتمی
  • تاکید بر “آموزش فنی و حرفه‌ای” در “روز جهانی مهارت‌های جوانان”
  • سونا بخار در اتوبوس‌های تندرو
  • سونامی انتقادات به اظهارات نژادپرستانه ترامپ
  • حباب قیمت سکه ۲۲۰ هزار تومان شد
  • جایزه بهترین بازیگر زن ایتالیا برای مینا ساداتی
  • سوئد: به آمریکا می‌گوییم که تنش با ایران، غیرسازنده است
  • سبقت خودرو از بخش دولتی
  • کشف بازمانده جسد بازیگر هالیوودی
  • ممنوعیت جدید برای خروج کالاهای اساسی
  • پرسه در حوالی تهران با برنامه رادیویی «سعادت آباد»
  • مصرف نفت خام چین در ماه ژوئن رکورد زد
  • بعد از یک سال درس و امتحان کجا برویم؟
  • آمارهای جالب از وضعیت بدهی آمریکا
  • واریز درآمدهای طرح ترافیک به صندوق کارآفرینی امید برای توسعه حمل ونقل
  • فرانسه خواستار اتحاد اروپا در حفظ برجام شد
  • محیط‌بانان حافظ ذخایر ژنتیکی برای نسل آینده هستند
  • تهیه‌کننده تارانتینو کارگردان دیزنی می‌شود
  • چه خبر از سریال «بی همگان»؟
  • بازپخش یک برنامه نوستالژی در شبکه پنج