چه خانواده‌هایی برای ذخیره خون بندناف اقدام کنند؟

    کد خبر :571527

در شرایطی که امکان ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌ها فراهم شده، بسیاری از والدین می‌پرسند که به چه خانواده‌هایی توصیه می‌شود این کار را انجام دهند ؟ مدیرعامل بانک خون رویان به این پرسش شایع پاسخ داد.

مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون رویان درباره اینکه به چه خانواده‌هایی توصیه می‌شود برای ذخیره خون بندناف اقدام کنند؟ اظهار داشت:‌ باید برای ذخیره سازی نمونه خون بند ناف باید تا هفته 36 بارداری اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه حتما باید این کار پیش از زایمان انجام شود، گفت: زمان خون‌گیری از بندناف سه تا 5 دقیقه حین زایمان است و در غیر این صورت خون لخته می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست.

به گزارش فارس ،ضرابی گفت:‌ به خانواده‌هایی که در معرض خطر هستند بیشتر توصیه می‌شود که برای ذخیره نمونه خون بندناف اقدام کنند؛ از جمله خانواده‌هایی که در سابقه خانوادگی خود مشکلاتی با منشا خونی از جمله سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و نقص سیستم ایمنی دارند؛ زیرا بخش قابل توجه‌ای از پیوندهای انجام شده پیوند خواهر و برادری است که کودکی که به تازگی متولد شده کاملاً با کودک بزرگ‌تر که مشکل داشته هماهنگ بوده و توانسته‌ایم از سلول‌های بنیادی بندناف کودک جدید برای درمان کودک بزرگ‌تر استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید