ترامپ نمی تواند مخالفانش را در توئیتر بلاک کند

    کد خبر :571501

طبق رای دادگاه تجدید نظر در نیویورک، دونالد ترامپ نمی تواند مخالفان خود را در شبکه اجتماعی توئیتر بلاک کند زیرا این امر برخلاف قانون اساسی آمریکا است.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نمی‌تواند منتقدان خود را در شبکه اجتماعی توئیتر بلاک کند. طبق رأی دادگاه تجدید نظر در نیویورک، ترامپ با بلاک کردن مخالفان خود در شبکه اجتماعی ماده الحاقیه اول قانون اساسی آمریکا را زیر پا می‌گذارد.

طبق قانون مقامات رسمی که از حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد رسمی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند فقط به دلیل مخالفت با فرد یا گروهی درباره یک موضوع خاص افراد را ساکت کنند.

البته هنوز مشخص نیست آیا ترامپ و وزارت دادگستری به این رأی اعتراض می‌کنند یا خیر.

در این میان کاخ سفید اعلام کرده حساب کاربری شخصی دونالد ترامپ (که بیشتر اوقات نیز از آن استفاده می‌کند) مشمول ماده الحاقیه اول قانون اساسی آمریکا نمی‌شود.

این پرونده قانونی در ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. در آن زمان انستیستو Knight First Amendment به نیابت از ۷ کاربر توئیتر که ترامپ آنها را بلاک کرده بود، از رئیس جمهور آمریکا شکایت کرد. آنها اعلام کرده بودند حساب کاربری توئیتر ترامپ یک انجمن عمومی است و بلاک کردن آنها خلاف آزادی حق بیان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید