تصحیح یک خطای رسانه‌ای درباره زادگاه و تبار خانوادگی «شهید سید مرتضی آوینی»

    کد خبر :57140

سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی در شهریورماه سال ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شده است. سیدمهدی آوینی (پدر شهید آوینی) متولد شهرری هستند و نسب هیچ یک از اعضای خاندان ایشان به اهالی میانه نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگاران پویا, مهر ماه سال گذشته بود که گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم گزارشی از زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی را با عنوان «شهید آوینی، سیدی از تبار آذربایجان و روستای “آوین” میانه/ نگاهی به زادگاه اجدادی سید شهیدان اهل قلم+فیلم» را منتشر کرد که به دلیل خطای سهوی رسانه‌ای این گزارش از روی خروجی خبرگزاری حذف شد.

پس از تحقیقات به عمل آمده و گفت‌و‌گو با خانواده شهید مرتضی آوینی مشخص شد که هیچ گونه تشابهی بین شخصیت های نام برده در این گزارش و خانواده ی شهید آوینی وجود ندارد. ظاهراً خبرنگار تسنیم در میانه بدون هیچ گونه تحقیقی از اعضای خانواده و خصوصاً پدر شهید که به لطف خداوند هنوز در قید حیات اند، صرفاً بر اساس نام فامیل «آوینی» تبار شهید آوینی را به روستای «آوین» رسانده و گزارش خود را تنظیم و منتشر کرده است.

از منظر خانواده ی شهید آوینی،خبرنگار تسنیم در میانهیک متن کاملاً تخیلی در مورد شهید آوینی و پدر ایشان نوشته و تنظیم کرده و با اشخاص غیرمرتبطی هم برای تأیید صحت خبرش گفتگو کرده و نتیجه ی کارش را منتشر کرده است. بین شهید آوینی و خانواده ی شهید با شخصیت های نامبرده در آن متن خیالی کوچکترین رابطه ای وجود ندارد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید