جنجال جدید درباره هزینه‌های ترامپ برای روز «استقلال آمریکا»

    کد خبر :571310

سه سناتور دموکرات آمریکا طی نامه‌ای از دیوان محاسبات این کشور درخواست کردند تا درباره هزینه‌های هنگفتی که «دونالد ترامپ» برای روز استقلال آمریکا استفاده کرده است، تحقیق کند.

سه سناتور دموکرات آمریکا از دیوان محاسبات آمریکا درخواست کردند تا در خصوص هزینه‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای مراسم 4 ژوئیه (13 تیرماه) روز «استقلال آمریکا» تخصیص داده است، تحقیقاتی صورت دهد.

بنا به گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، مراسم روز استقلال آمریکا شامل پروازهای نظامی و استقرار تانک‌هایی در پارک «نشنال مال» واقع در مرکز «واشنگتن دی سی» نیز می‌شد.

این سناتورهای آمریکایی که شامل «کریس ون هالن» نیز می‌شود، از دیوان محاسبات آمریکا درخواست کرده‌اند تا با انجام تحقیقاتی بررسی کند که آیا دولت ترامپ با برگزاری چنین مراسمی، قوانینی را نقض نکرده است که طبق آن استفاده از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای اهداف سیاسی ممنوع است.

به گزارش فارس، این سه سناتور دموکرات در نامه خود به دیوان محاسبات آمریکا اعلام کردند:«کنگره به طور خاص بودجه‌ای را برای پوشش هزینه‌های مراسم گسترده 4 ژوئیه رئیس‌جمهور تخصیص نداده است….و نگرانیم که منابع محدود فدرال از جمله استفاده از پرسنل، تجهیزات و هواپیماهای نظامی و همچنین دیگر بودجه‌های که برای امور دیگر تخصیص داده شده و هزینه بازدیدکنندگان که برای بهبود پارک‌های ملی پرداخت شده است، برای سازماندهی و برگزاری مراسماتی که بودجه‌ای برای آن تعیین نشده است، مورد استفاده قرار گیرد».

طبق گزارش ای بی سی نیوز، سناتور «تام اودال» و سناتور «پاتریک لیهی» نیز از دیگر امضاکنندگان نامه نوشته شده برای دیوان محاسبات آمریکا بودند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست پیش از این گزارش کرده بود که نزدیک به 2.5 میلیون دلار از هزینه خدمات پارک ملی برای مراسم روز استقلال آمریکا هزینه شده است.

علیرغم موجی از انتقادات از هزینه‌های هنگفتی که برای روز استقلال آمریکا تخصیص داده شده است، ترامپ روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که قصد دارد در ژوئیه سال آینده نیز مراسم استقلال آمریکا را برگزار کند.

هفته گذشته نیز قبل از برگزاری مراسم روز استقلال آمریکا، تمامی نمایندگان دموکرات منطقه واشنگتن دی سی از هزینه‌هایی که ترامپ برای برگزاری این مراسم تخصیص داده است، ابراز نگرانی کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید