دیپلماسی تنها راه حل اختلافات با ایران است

    کد خبر :571301

وزیر امور خارجه روسیه دیپلماسی را تنها راه برای حل اختلافات با ایران دانست.

به گزارش بازتاب به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در خصوص برنامه ای هسته ای ایران اظهار داشت: مسکو در حال حاضر برای خروج از بحرانی که در خصوص برنامه ای هسته ای ایران پیش آمده راهی به جز دیپلماسی نمی بیند و لازم است همه طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند.

وی افزود: اگر برای همکاران و دوستان آمریکایی و به ویژه اسرائیلی سوالی درباره برنامه هسته ای، موشکی و سیاستی که ایران در منطقه اتخاذ کرده مطرح است می توان درباره آنها مذاکره کرد.

گفتنی است به تازگی در آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: در مهلت پایان ۶۰ روز کاهش تعهدات برجامی خود قرار داریم و از آنجا که خواسته‌های ایران در خصوص برجام مبنی بر بازگشت میزان فروش نفت به پیش از خروج آمریکا از برجام اجرایی نشده است، لذا امروز گام دوم برداشته می‌شود.

وی افزود: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد خودمان در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اظهار داشت: امروز نامه ای توسط آقای ظریف به خانم موگرینی نوشته شده که ارسال خواهد شد. در این نامه به صراحت بندهایی از برجام که بعد از این متعهد نیستیم و مربوط به غنی‌سازی است، اعلام خواهیم کرد و مجدداً مهلت ۶۰ روزه خواهیم داد و بعد از آن، روند کاهش تعهدات ادامه می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید