حجت السلام و المسلمین نوروزی

اظهارات سیف برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف 50 میلیون تومان دروغ بود/ هنوز پرداختی صورت نگرفته

    کد خبر :57112

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به وعده های سیف رئیس کل بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی – اعتباری تا سقف 50 میلیون تومان، گفت: اظهارات سیف برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف 50 میلیون تومان دروغ بود چرا که هنوز پرداختی صورت نگرفت.

حجت السلام والمسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم با اشاره به تجمع مکرر سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری از جمله سپرده گذاران کاسپین و آرمان، در نقاط مختلف شهر تهران گفت: در خصوص مشکلات موسسات مالی- اعتباری، متاسفانه بانک مرکزی به درستی عمل نکرده و سیاست درستی در این زمینه ندارد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در این زمینه زور می گوید، تصریح کرد: با زور گفتن مشکلی حل نمی شود و مسئولین بانک مرکزی برای حل مشکلات نباید زور بگویند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه سیف رئیس کل بانک مرکزی در زمینه حل مشکلات موسسات مذکور و پرداخت مطالبات مردم بی لیاقتی و بی سیاستی می کند، افزود: متاسفانه اقدامات و رفتارهای سیف، مساله بانکی را بهم ریخت و برای کشور بحران درست کرد.

حجت السلام والمسلمین نوروزی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی باید بحران را رفع نه اینکه بحران آفرینی کند، افزود: بانک مرکزی می توانست بصورت منطقی و آرام با قرض دادن پول به موسسات، مشکلات را حل و فصل کند. یعنی بانک مرکزی می توانست با گرفتن وثیقه از املاک این موسسات، به آنها پول بدهد، نه اینکه یک دفعه اعلام کند این موسسات غیرمجاز و غیر قانونی هستند و باعث ایجاد نگرانی در جامعه و خانواده ها شود.

وی گفت: مسئولین بانک مرکزی می گویند این موسسات غیر قانونی هستند، سوال این است که اگر این موسسات غیر قانونی هستند چرا تا کنون برخوردی نکردید؟ چرا اطلاع رسانی نکردید؟ چرا مانع فعالیت آنها نشدید؟ شما بعنون مسئول مستقیم در این زمینه، کجا بودید؟ خواب بودید؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: حرف ما این است اگر این موسسات قانونی هستند، باید مورد حمایت بانک مرکزی باشند و به فعالیت خود ادامه دهند و اگر غیر قانونی هستند چرا بانک مرکزی برای جلوگیری از فعالیت آنها تا کنون اقدامی نکرده است.

حجت السلام والمسلمین نوروزی با اشاره به بهانه های بانک مرکزی در خصوص این موسسات گفت: آقایان می گویند وزارت تعاون به این موسسات مجوز داده است. سوال این است که مگر وزارت تعاون زیر مجموعه دولت نیست.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود سپرده بانکی گفت: آقای سیف خلاف بانکداری اسلامی و مدیریت انقلابی عمل کرده و باید جوابگوی اقدامات خود باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه این سیاست های بانک مرکزی خلاف اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: سیف در مجلس اعلام کرد که ما طلب سپرده گذاران تا سقف 50 میلیون تومان را پرداخت کردیم اما بر اساس اخبار و اطلاعاتی که داریم این اظهارات سیف صحت ندارد و مردم هنوز پولهای خود را نگرفتند.

حجت السلام والمسلمین نوروزی افزود: هنوز مردم به ما نمایندگان مراجعه می کنند و پیامک می زنند که پول خود را نگرفتند و مسئولین به آنها دروغ می گویند.

منبع:افکارنیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید