خیانت جوکر و خشم طرفداران سینما

    کد خبر :571067

کارگردان فیلمجوکر” می‌گوید: ما در این فیلم به هیچ شکلی کتاب‌های کامیک را دنبال نکردیم، مسئله‌ای که مردم را به خشم خواهد آورد.

اکنون که “مرد عنکبوتی: دور از خانه” به اکران سینماهای جهان درآمد و رکوردهای بسیاری را شکسته، تنها یک فیلم بزرگ ابرقهرمانی برای سال ۲۰۱۹ باقی می‌ماند. فیلم‌ “جوکر” (Joker) استودیوی برادران وارنر به کارگردانی “تاد فیلیپس” و بازی “واکین فینیکس” در نقش شخصیت شرور دنیای “بتمن” پاییز امسال به نمایش درمی‌آید. این فیلم اگرچه از شخصیت جوکر و شهر گاتهام استفاده می‌کند اما سخت بتوان نام اقتباس سینمایی روی آن گذاشت. فیلیپس به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی “امپایر” اظهار داشته که برای مواجهه با حمله‌ی هواداران خشمگینی که “جوکر” را اثری خیانت‌آمیز به کتاب‌های کامیک خواهند دانست، آمادگی کامل دارد.

فیلیپس می‌گوید: “ما به هیچ شکلی کتاب‌های کامیک را دنبال نکردیم، مسئله‌ای که مردم را به خشم خواهد آورد. تنها سعی کردیم نسخه‌ی خودمان را در مورد نحوه ظهور شخصیتی چون “جوکر” به نگارش درآوریم. این بخش جذاب فیلم برای من بود. ما حتی فیلمی در مورد جوکر نمی‌سازیم، بلکه داستان جوکر شدن را روایت می‌کنیم. داستان در مورد این مرد است.”

به گزارش سی نما، فینیکس بازیگری بود که به اعتقاد فیلیپس از همان آغاز شایستگی ایفای نقش جوکر را داشت. کارگردان می‌گوید: “به نظر من او بازیگر فوق‌العاده‌ای است. وقتی که فیلمنامه را می‌نوشتیم عکس او را بالای کامپیوتر آویزان کرده بودیم. دائماً فکر می‌کردیم: “خدایا چه می‌شود اگر “واکین فینیکس” این نقش را بازی کند.””

در “جوکر” فیلیپس، شخصیت شرور نمادین کتاب‌های کامیک یک استند آپ کمدین ناموفق به نام “آرتور فلک” است. جزئیات داستان فیلم محرمانه باقی مانده، اما در تریلر فیلم تأیید شد که تبدیل شدن شخصیت آرتور به جوکر پیوند می‌خورد به مراقبت او از مادر سالخورده‌اش با بازی “فرانسیس کانروی”، دیدار او از “تیمارستان آرکهام” به دلایل نامعلوم، و مجادله‌ی او با مجری یک شوی آخر شب با بازی “رابرت دنیور”. “برایان تایری هنری” و “زازی بیتس” ستارگان سریال “آتلانتا”، از جمله دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

برادران وارنر “جوکر” را از ۴ اکتبر در آمریکا اکران می‌کند، تاریخی که معمولاً فیلم‌های مدعی کسب جایزه (مانند “ستاره‌ای متولد شده است” و “جاذبه”) روی پرده رفته‌اند. ماه گذشته گزارش شد که استودیو در نظر دارد “جوکر” را در جشنواره‌ی فیلم ونیز به نمایش درآورد. با توجه به نامزدی اسکار فینیکس در سال‌های گذشته، انتخاب چنین تاریخی برای “جوکر” چندان غیرمنطقی نیست. از طرف دیگر، “هیث لجر” در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی در همین نقش در فیلم “شوالیه‌ی تاریکی” به کارگردانی “کریستفر نولان” جایزه‌ی اسکار را کسب کرده است.

مجله‌ی “امپایر” تصویر روی جلد شماره‌ی جدید خود را به “واکین فینیکس” و نقش “جوکر” او اختصاص داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید