تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نمی شود

    کد خبر :57087

وزیر ارتباطات در مورد آخرین وضعیت توقف سرویس تماس صوتی تلگرام و تصمیم برای ارائه اینترنت نامحدود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های شرکت مخابرات ایران در آستانه راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تصمیم برای توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه اینترنت پرسرعت گفت: بحث مفصلی در این زمینه صورت گرفته است و شبهه ای که هم اکنون وجود دارد این است که در صورتی که اینترنت کاملا نامحدود شود تقاضا برای آن زیاد شده و فعالیت زیاد ممکن است باعث شود ظرفیت شبکه انتقال کشور پاسخگوی این حجم تقاضا نباشد. بر این اساس ممکن است نیاز به توسعه در حوزه شبکه انتقال زیرساخت داشته باشیم.

وزیر ارتباطات گفت: در این زمینه جلسه ای توسط مدیرعامل شرکت زیرساخت و مدیرعمل شرکت مخابرات ایران انجام شده و قرار است نتیجه برنامه ریزی صورت گرفته توسط این دو شرکت هفته آینده به ما اعلام شود تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

برنامه ای برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام نداریم

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وجود دارد، گفت: خیر برنامه ای نداریم.

واعظی توضیح داد: چرا اصرار دارید سرویسی برای شرکت های خارجی ایجاد کنیم در حالی که مخابرات و اپراتورهای موبایل می توانند این سرویس را ارائه دهند. قرار نیست این شرکت ها ورشکسته شوند.

تعرفه تلفن و موبایل گران نمی شود

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر موضوع پیشنهاد افزایش تعرفه نرخ های مخابراتی که از سوی مخابرات مطرح شده بود نیز گفت: هیچ گونه قصدی برای افزایش تعرفه ها در حوزه تلفن ثابت، اینترنت و موبایل نداریم.

خدمات پرداخت در شبکه های اجتماعی خارجی ممنوع است

واعظی در مورد خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خارجی همچون تلگرام گفت: طبق مصوبات قانونی هر گونه خدمات پرداخت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی خارجی ممنوع است و این تصمیم در راستای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی گرفته شده است.

وی افزود: در مقابل به شبکه های اجتماعی داخلی این فرصت را داده ایم که اگر سه میلیون کاربر داشته باشند امتیاز تبلیغات دارند و در صورتی که پنج میلیون کاربر داشته باشند امتیاز پرداخت به آنها خواهیم داد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: هدف نهایی این است که تمامی فعل و انفعلات مالی و تبلیغاتی در بستر موبایل از طریق شبکه های اجتماعی داخلی باشند و کوچکترین امتیازی به شبکه های اجتماعی خارجی نمی دهیم.

به گفته واعظی در دنیا نیز شبکه های اجتماعی توسط دولت ها راه اندازی نمی شود بلکه با حمایت دولت و از طرق بخش خصوصی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ها گرفته و اقتصادی می شود.

بسته‌های اینترنت برای مردم اقتصادی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در این مراسم با اشاره به اینکه اولویت کشور، تحقق شبکه ملی اطلاعات است، اضافه کرد: این‌طور نیست که بگوییم این شبکه در یک سال به اتمام می‌رسد، بلکه ایده‌ها، نوآوری و تولید محتوا در این شبکه ادامه دارد و شبکه ملی اطلاعات همیشه در حال تکمیل خواهد بود.

واعظی با اشاره به اینکه برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرف یک سال گذشته ترافیک محتوای داخلی حتی تا ۲۰ برابر نیز رشد داشته است، گفت: مخابرات و اپراتورها باید بسته‌های ارائه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات را به گونه‌ای تعریف کنند که قیمت آن برای مردم اقتصادی باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به گونه‌ای باشد که هزینه خدمات IT از سبد خانوار حذف شود، گفت: بسته‌های اینترنت را باید طوری تعریف کنیم که برای مردم استفاده از آن اقتصادی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مسئولان مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه تصریح کرد: ممکن است این اقدام در کوتاه مدت باعث کاهش درآمد برای شما شود اما در صورتی که مردم از این خدمات استفاده کنند، به طور قطع با افزایش درآمد در دراز مدت همراه خواهید بود.

واعظی از مخابرات و اپراتورهای موبایل خواست با یک نوآوری و تعریف بسته‌های مختلف اینترنت، مجموعه متنوع از بسته‌های مختلف اینترنت را به صورت تلفیقی از صوت و دیتا برای مردم تعریف کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که قیمت این خدمات گران باشد، مردم مجبورند از شبکه‌های اجتماعی خارجی که سرویس تماس صوتی دارند، استفاده کنند؛ پس بهتر است که ما خودمان شرایطی فراهم کنیم تا مردم دنبال تماس صوتی شبکه‌های اجتماعی نروند.

واعظی گفت: در مورد تعرفه‌های تلفن و اینترنت نباید کاری کنیم که به مردم فشار بیاید، بلکه معتقدیم که مخابرات می‌تواند با ارائه بسته‌های متنوع در این بازار بزرگ از خدمات خود سود هم برده و برای توسعه آینده سرمایه‌گذاری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت دولت از شرکت مخابرات ایران نیز گفت: ما حاضریم هر کاری برای توسعه مخابرات انجام دهیم و به عنوان سهامدار این شرکت، قول حمایت برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌دهیم.

وی همچنین قول داد که با وزیر نیرو برای حل مشکل قیمت برق مصرفی دیتاسنترهای داخلی وارد مذاکره شود.

واعظی با اشاره به تحولات مثبت صورت گرفته در شبکه مخابراتی کشور در بخش دسترسی و زیرساخت گفت: اگرچه در یک مقطعی به دلیل قدیمی بودن شبکه و نیز حجم کم سرمایه‌گذاری، مخابرات با مشکلاتی مواجه بود؛ اما امروز شاهد تحولات مثبتی در این شبکه هستیم و همانطور که مخابرات‌های دنیا با ارائه خدمات ارزش افزوده در حال پوست انداختن هستند، مخابرات ایران نیز وارد یک دوره جدید از تکنولوژی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مخابرات ایران خواست با توجه به اینکه تمامی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در کشور وابسته به شبکه مخابراتی هستند، اجازه استفاده از این ظرفیت و پتانسیل را به این اپراتورها بدهد.

وی تصریح کرد: تحقق بیش از ۱۰۰ هزار شغل در ICT و راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی بدون این مهم، ممکن نخواهد بود.

به گزارش مهر، در این مراسم نخستین دیتاسنتر اَبری مخابراتی با همکاری مخابرات و یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز مخابراتی شهید بهشتی افتتاح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید