افزایش دمای هوای کشور از جمعه

    کد خبر :570827

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور گفت: از روز جمعه ( ۲۱ تیرماه) برای بیشتر نواحی کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه  افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۸ تیرماه) برای نواحی شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بعدازظهر امروز (۱۸ تیرماه) برای ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان‌های کرمان، هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، فردا و پس‌فردا ( ۱۹ و ۲۰ تیرماه)،علاوه بر این نواحی برای سواحل دریای خزر نیز بارش باران، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ تیرماه) برای بخش‌هایی از شمال غرب، ساحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: از امروز تا شنبه (۱۸ تا ۲۲ تیرماه) برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل به سبب تداوم وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت برای بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، یزد، شمال کرمان، جنوب تهران، مرکزی و در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور در بعدازظهر وزش باد شدید موقتی گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) خلیج فارس و در روز پنجشنبه (۲۰ تیرماه) نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود همچنین فردا (۱۹ تیرماه) برای سواحل دریای خزر کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما و از روز جمعه (۲۱ تیرماه) برای بیشتر نواحی کشور روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا،وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۱۹ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و دربعضی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۷ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۲۰ تیرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در گرمترین زمان، ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید