دسترسی بدون اجازه اپلیکیشن‌های اندرویدی به اطلاعات کاربران!

    کد خبر :570808

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر هزار اپلیکیشن اندرویدی به لوکیشن و سایر اطلاعات کاربران بدون اجازه آنها دسترسی دارند.

شاید شما نیز جز آن دسته از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی باشید که تصور می‌کنید بعد از نصب و دانلود اپلیکیشن‌های مورد نظر خود، تنها در صورتی که به آنها اجازه دسترسی به لوکیشن (مکان جغرافیایی) یا سایر اطلاعات شخصی همچون دسترسی به گالری و شماره تماس مخاطبین خود را بدهید، آنها دسترسی خواهند داشت، اما حالا پژوهشگران و محققان به تازگی دریافته و اعلام کردند که ۱۳۲۵ اپلیکیشن اندرویدی بدون اجازه کاربران به اطلاعات شخصی و لوکیشن آنها دسترسی دارند.

این کارشناسان که در مؤسسه علوم کامپیوتر بین المللی ICSI فعالیت می‌کنند، در ادامه این گزارش خاطرنشان کردند تمامی این شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مذکور که متأسفانه در پلتفرم گوگل پلی استور نیز وجود دارند، امکان دسترسی بدون اجازه به اطلاعات کاربران رد و تکذیب کرده‌اند و زیر بار مسئولیت دسترسی اطلاعات خصوصی کاربران نمی‌روند.

به گزارش ایسنا ،بر اساس گزارش وب سایت phonearena، این تحقیق که روی ۸۸ هزار اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، در نهایت منجر به اعلام ۱۳۲۵ اپلیکیشن شد که کد نویسی آن به گونه‌ای انجام شده که قادر است بسیاری از اطلاعات خصوصی کاربران از جمله تصاویر و اتصال به اینترنت وای فای آنها را ذخیره سازی کنند.

‏سرگئی ایگلمن، دبیر امنیت کاربران و تحقیقات بخش حریم خصوصی در این مؤسسه تمامی اطلاعات به دست آمده را در جریان برگزاری کنفرانسی در همین حوزه ارائه داده و و خاطرنشان کرده است که به گوگل نیز در سپتامبر سال گذشته در این مورد هشدار داده است و این غول تکنولوژی نیز در پاسخ به نگرانی این کارشناسان امنیتی اعلام کرده که مشکلات مربوط به اپلیکیشن‌های مذکور را با انتشار نسخه جدید این سیستم عامل یعنی اندروید Q برطرف خواهد کرد.

در این میان اپلیکیشن‌های معروفی از جمله سامسونگ هلث و برخی دیگر از مرورگرهای اینترنتی که روی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دستگاه نصب و دانلود شده است، به چشم می‌خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید