معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

توزیع ۳۰۰ تن کاغذ با نرخ کالای اساسی برای رسانه‌ها

    کد خبر :570651

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰۰ تن کاغذ با نرخ کالای اساسی توزیع و در اختیار رسانه‌ها قرار داده ایم.

محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در حاشیه در بیست و نهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد بحث کارکرد رسانه‌ها در فضای مجازی کشور بخصوص در این وضعیت اقتصادی بود.

وی گفت: قرار شد تا یک تقدیر و تشکر از اینها به دلیل اطلاع رسانی شفاف در این جنگ اقتصادی که آمریکا برای ما رقم زده است، داشته باشیم.

خدادی افزود: در این جلسه قرار شد تا در یک نشست برای ارزیابی رسانه‌هایی که امیدآفرینی داشته اند، در حل مشکلات مردم نقش داشته و همچنین کارکرد مؤثری در سیل اخیر داشته اند تقدیر شوند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: همه رسانه‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در عبور از وضعیت بحران و اطلاع رسانی از نیازهای مردم و متقابلاً هماهنگ کردن بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای فائق آمدن به مشکلات مختلف دارند.

وی گفت: به دلیل محدودیت ارز در سال گذشته و تشدید این محدودیت، کاغذ وارد کشور نشد. یعنی تصمیم گرفته نشد تا به کاغذ مانند کالای اساسی نگاه شود و به آن ارز اختصاص دهد چرا تصمیم گرفته نشد به خاطر اینکه محدودیت ارزی داشتیم.

خدادی افزود: در اردیبهشت ماه امسال که مقام معظم رهبری دستور دادند یک جلسه تشکیل شد و مقرر شد که در سال، ۸۰ هزار تن کاغذ با ارز کالای اساسی وارد شود یعنی اهمیت کاغذ با توجه به اهمیت رسانه‌ها، در کنار بقیه کالاهای اساسی در نظر گرفته شود.

وی افزود: ۴۰ هزار تن و یا به تعبیری حدود ۴۰ میلیون یورو برای رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود که طبیعتاً سازوکارشان در اختیار معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفته و سازوکار آن فعال شده و تخصیص واردات آن انجام شد و قرار است که به زودی محقق شود.

به گزارش مهر، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: البته ارز تخصیص داده شد و جایگزینی هم شروع شده است. همین امروز ما ۳۰۰ تن کاغذ با نرخ کالای اساسی توزیع و در اختیار رسانه‌ها قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم ظرف دو یا سه ماه آینده به شرایط عادی برای تأمین نیاز کاغذ رسانه‌های کشور برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید