تفاوت آشکار بین اروپای غربی و شرقی؛

تحقیق ویژه جشنواره تسالونیکی درباره سینمای کودک

    کد خبر :570560

جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی اعلام کرد با انجام یک تحقیق درباره فیلم‌های کودکان به نتایج غیرمنتظره‌ای دست یافته است.

به نقل از سایت جشنواره، یک تحقیق که با عنوان «فیلم‌هایی برای کودکان در اروپای جنوب شرقی» با هدف بررسی فیلم‌هایی که برای کودکان تولید می‌شود، انجام شد به نتایج جدیدی دست یافت.

این تحقیق با تمرکز بر نکات کلیدی مانند شمار فیلم‌های تولید شده، چند فیلم در سینماهای محلی به نمایش درآمدند و کارگردان‌ها چقدر بر سینمای کودک تسلط داشتند و با بررسی اطلاعات ۱۲ کشور انجام شد.

مستندات این امر توسط آلینا چاندرینو تهیه کننده و مشاور سینما از کشورهای آلبانی، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، یونان، کوزوو، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، رومانی، صربستان، اسلوونی و قبرس جمع‌آوری شده است.

برمبنای نتیجه به دست آمده در فاصله ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ شمار فیلم کودک تولید شده در این منطقه ۱۰۸۸ عنوان بوده است. با این حال از این میان تنها ۱۷ فیلم به صورت واقعی برای مخاطبان کودک ۶ تا ۱۲ سال ساخته شده بود.

تنها یونان و اسلوونی در این میان برنامه‌هایی مدون برای چنین تولیداتی دارند و مرکز فیلم یونان ۲۰ درصد از بودجه سالانه خود را برای تولید این فیلم‌ها اختصاص داده است.

این تحقیق نشان دهنده تفاوت عظیم بین اروپای شرقی و اروپای غربی شامل آلمان، هلند و کشورهای اسکاندیناوی است که در آنها از سینمای کودک حمایت می‌شود و این امر را می‌توان در تعداد فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شود، دید.

به گفته این تحقیق نتایج حاصل بسیار ناامید کننده‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، بود.

به این منظور جشنواره تسالونیکی تصمیم گرفته تا به تعلیم کودکان در زمینه سینما از طریق برنامه‌های آموزشی ویژه بپردازد.

این جشنواره که هرسال در شهر تسالونیکی برگزار می‌شود، یکی از ویترین‌های منطقه بالکان برای ارائه کار فیلم سازان و کارگردانان سینما است. این جشنواره دارای بخش‌های بین‌الملل، چشم‌انداز فیلم‌های یونانی، برنامه افق‌های نوین، بررسی سینمای بالکان و تجلیل از چهره‌های پیشرو در دنیای سینما است.

امروز جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی به عنوان یک رویداد سالیانه بر کشف و معرفی کارگردانان جدید متمرکز شده‌است.

به گزارش مهر ،جشنواره تسالونیکی که از سال ۱۹۶۰ شروع به کار کرده امسال از پنج‌شنبه ۳۱ اکتبر تا یکشنبه ۱۰ نوامبر برگزار می‌شود.

این رویداد ۱۰ روزه هر سال میزبان حدود ۷۰ هزار مخاطب و صدها نفر از مهمانان جشنواره می‌شود که به تماشای بیش از ۱۵۰ فیلم در سینماهای شهر می‌نشینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید