توزیع کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان استثنایی تا شهریور

    کد خبر :570540

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از توزیع کتاب‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در تمامی مقاطع تحصیلی تا اول شهریور ماه در تمام استان‌های کشور خبرداد.

مجید قدمی در خصوص توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهارکرد: همزمان با ساماندهی مدارس در شهریور ماه کتاب‌های درسی نیز به استان‌ها ارسال و در مدارس سراسرکشور توزیع می شود.

وی افزود: موضوعات مختلفی از جمله تغییرآمار جمعیت دانش آموزی در برخی شهرستان‌ها از جمله حومه تهران که در اثر مهاجرت خانواده‌ها اتفاق می افتد مشکلاتی را در فرایند توزیع کتاب‌ها ایجاد می کند لذا شهریور فرصت مناسبی برای رفع این مشکلات است.

قدمی تصریح کرد: در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شهریور ماه پس از کسب اطلاعات دقیق از تعداد دانش آموزان، امکان چاپ مجدد کتاب در صورت کمبود، وجود دارد، لذا بازنگری آمارها ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: ثبت نام برای دریافت کتاب‌ها مانند سایر کودکان عادی به صورت اینترنتی انجام می شود و هماهنگی های لازم با سازمان پژوهش در خصوص نحوه توزیع کتاب ها انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره چاپ کتاب‌های بریل نیز اظهار کرد: بر اساس آمار درخواستی دانش آموزان، این نوع کتاب ها توسط خود سازمان چاپ و از طریق مدارس به افراد تحویل داده می شود.

به گزارش فارس،وی از چاپ کتاب های ویژه کودکان در حوزه اوتیسم خبرداد و خاطرنشان کرد: این کتاب ها نیز در مرحله چاپ قرار دارند و پس از آماده شدن در اختیارکودکان اوتیسمی مدارس آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرند.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، قدمی درباره سایر خدمات سازمان استثنایی به دانش آموزان اظهار کرد: خدمات حمایتی و سرویس ایاب و ذهاب مدارس به بهترین شکل انجام و هزینه‌های حمایتی کودکان از جمله ویلچر، واکر، دارو و سمعک نیز توسط سازمان پرداخت شده است.

وی افزود: دوره های تخصصی ضمن خدمت برای کارکنان پیش بینی شده تا سطح دانش نیروی انسانی افزایش یابد، زیرا معتقدیم ارتقاء سطح دانش نیروهای انسانی، افزایش کیفی دانش کودکان استثنایی را در پی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید