شبکه مخابراتی مرکزی بریتانیا به تجهیزات 5Gهواوی تکیه می کند؟

    کد خبر :570500

گزارش های جدید از نشریات بریتانیایی نشان می دهند که شبکه مخابراتی مرکزی بریتانیا به واسطه حامل های مخابراتی 5G هواوی تجهیز شده اند.

به گزارش انتخاب، در شرایطی که جنگ هواوی و دولت ایالات متحده ادامه دارد، شرکت چینی هواوی در ساخت ایستگاه های تامین 5G در شش شهر بزرگ انگلستان است. بر این اساس تمامی حامل های اصلی بریتانیا برای تجهیزات5G خود به هواوی تکیه خواهند کرد.

البته دولت بریتانیا هنوز در حال بررسی این موضوع است که آیا هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است یا خیر. اگر دولت تصمیم بگیرد که هواوی را از ساختن سیستم های رادیویی برای ارتباطات بی سیم در انگلیس حذف کند، اقتصاد این حوزه ممکن است بین 4.5 تا 6.8 میلیارد پوند تغییر را تجربه کند.

در ماه می، ایالات متحده شرکت هواوی را در فهرستی قرار داد، که شرکت های آمریکایی را به تجارت با این سازنده تجهیزات منع می کرد. در همان زمان نیز دولت ایالات متحده نگرانی های خود را با اعضای دولت انگلیس به اشتراک گذاشت اما آنها تا کنون تصمیمی برای قطع همکاری با هواوی نگرفته اند.

با همه این ها ادامه همکاری هواوی و بریتانیا می تواند سرفصلی باشد برای همکاری هواوی با برخی دیگر از کشورهای اروپایی. گرچه برخی کشورها مثل فرانسه، آلمان و استرالیا با ایالات متحده همراه شده و اعلام کرده اند که قصد ندارند با هواوی همکاری کنند. اما همکاری هواوی با بریتانیا در حوزه 5G یک پیشرفت بزرگ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید