طراحی ماموریت دراگون فلای با واقعیت مجازی و افزوده

    کد خبر :570451

محققان ناسا با استفاده از هدست هولولنز و فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای طراحی و ارزیابی پهپاد دراگون فلای استفاده کردند.

تایتان بزرگترین قمر سیاره زحل است که طبق تحقیقات ناسا به نظر می‌رسد عناصر لازم برای حیات را در خود دارد. درهمین راستا ناسا به تازگی اعلام کرده مأموریت «دراگون فلای» را برای پژوهش بیشتر در این سیاره اجرا خواهد کرد.

اکنون مشخص شده ناسا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده هولولنز و هدست مربوط به آن، مأموریت مذکور را طراحی می‌کند. گروهی از محققان دانشگاه جان هاپکینز برای طراحی و آماده سازی این مأموریت شبیه سازی هایی با کمک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ابداع کردند که به آنها کمک کرد پهپاد دراگون فلای را در شرایط مختلف در قمر آزمایش کنند.

در اصل این فناوری‌ها برای توسعه پهپاد دراگون فلای با ۲ پروانه به کار گرفته شدند و به محققان کمک کردند تا طراحی پهپاد را ارزیابی کنند.

مأموریت اصلی پرواز در سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز می‌شود و فرود روی سطح قمر نیز برای ۲۰۳۴ میلادی برنامه ریزی شده است. با توجه به این زمانبندی واقعیت افزوده در حال حاضر تنها راهی است که به محققان اجازه می‌دهد عملکرد پهپاد را به طور واقعی بررسی کنند.

به گزارش مهر ،در حال حاضر محققان نه تنها از هولولنز برای شبیه سازی های پیش از انجام ماموریت استفاده می‌کنند، بلکه تصمیم دارند هنگامیکه پهپاد مذکور به تایتان رسید، برای انجام فعالیت‌های مختلف در سطح قمر از آن استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید