ابوترابی، نماینده مجلس: برخی نمایندگان برای انصراف از استیضاح‌ها آپارتمان گرفته‌اند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
    کد خبر :570110

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: در جریان استیضاح وزرا آپارتمان‌هایی برای منصرف کردن برخی نمایندگان به آنها داده شده است تا آنها از استیضاح صرف نظر کنند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جدیدا برخی‌ها موضوع نظام پارلمانی را مطرح می‌کنند، بنده اعتقاد دارم قانون اساسی ما خیلی مترقی بوده و توسط افراد بسیار بزرگ، خوش فکر و آینده نگر تدوین شده است.

وی افزود: نظام پارلمانی نظامی است که در این وضعیت فعلی می‌تواند خطرناک باشد و اصلا مانع فسادهای عجیب و غریب نمی‌شود لذا نمایندگان مجلس اگر بخواهند آن را انتخاب کنند باعث می‌شود فساد عجیب و عظیمی در مجلس و برای نمایندگان به وجود آید بنابراین ما نباید موانع فساد را خراب کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی فسادهای موجود در مجلس، عنوان کرد: برای استیضاح برخی وزرا در مجلس ما شاهد فسادهایی هستیم.

ابرترابی ادامه داد: در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این چنینی هم وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که این لیست مربوط به دوره قبل است یا خیر،‌گفت: مربوط به دوره‌های قبل و همین دوره هم هست یعنی فقط مربوط به دوره‌ قبل (مجلس نهم) نیست.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: لیستی از این افراد در مجلس وجود دارد که البته به شورای نگهبان هم داده شده است، در دوره قبل هم زیاد بود. بسیاری از رد صلاحیت‌ها هم به همین دلیل بوده است. قرائن و شواهد را که می‌بینیم متوجه می‌شویم که با توجه به گزارشات ارائه شده این موارد با گزارشات و مستند دیگر در شورای نگهبان دستگاه‌های امنیتی نظامی انتظامی و اطلاعاتی سازگار است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: نظام پارلمانی خطر بالقوه‌ای است، مردم را هم تا حد زیادی از دموکراسی دور می‌کند و از نظر من بسیار خطرناک است البته نظر اکثریت و قاطع مردم هم مشخص نمی‌شود.

وی یادآور شد: همیشه باید یک تضارب آرایی بین پارلمان و رئیس جمهور وجود داشته باشد؛ اگر بخواهیم وضعیت ایده‌آلی داشته باشیم باید اختلافاتی وجود داشته باشد تا به نفع مردم بهترین وضعیت اتفاق بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید