روسیه: توافق جدید نفتی ۵۴ میلیارد دلار درآمد اضافی برای ما دارد

    کد خبر :570054

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: توافق اوپک پلاس برای بودجه روسیه در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی ۳.۵ هزار میلیارد روبل (حدود ۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار) درآمد اضافی به همراه خواهد داشت.

الکساندر نوواک روز یکشنبه به ریانووستی گفت: ما امیدواریم که بودجه روسیه امسال و سال ۲۰۲۰ از توافق اوپک پلاس ۳.۵ هزار میلیارد روبل درآمد اضافی کسب کند و این توافق همچنین بر شرکت‌های نفتی روسی تأثیر مثبت بگذارد.
وی ادامه داد: این درآمد به شرکت‌های روسی امکان می‌دهد به سرمایه گذاری ادامه دهند و فرصت‌های بیشتری برای اجرای طرح‌های خود بیابند.
گفتنی است، کشورهای عضو اوپک و خارج از این سازمان از دسامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند تولید نفت را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

متعهدان غیراوپکی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای موافقت کردند.
این توافقنامه که به اوپک پلاس مشهور شد، از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا روز سی ام ماه ژوئن (۹ تیرماه) اعتبار داشت.
در نشست هفته گذشته کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه دیگر گرفته شد.

پیش از این توافق، مقامات روسیه و عربستان به عنوان دو فروشنده بزرگ حاضر در اوپک و خارج از آن از تمایل خود برای تمدید این توافق گفتند که انتقاد دیگر اعضای اوپک از جمله ایران را در پی داشت چرا که در این باره هنوز در اوپک رأی گیری نشده بود هر چند که تمدید توافق کاهش تولید به سود ایران تمام می‌شد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در این باره گفت: چنین روندی که دو کشور بنشینند و برای آینده بازار نفت تصمیم بگیرند باعث مرگ اوپک خواهد شد.

روسیه روزانه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید و بخش عمده آن را به صورت نفت خام و نیز فراورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌کند و اقتصادی به شدت وابسته به نفت دارد و با تحریم‌های متعدد کشورهای اروپای غربی و آمریکا مواجه است.

اروپایی‌ها با توجه به نیاز شدید به نفت و گاز روسیه، از خیر تحریم حوزه انرژی این کشور گذشته‌اند هر چند که آمریکا بدنبال کنار زدن روسیه و تامین نیاز اروپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید