فورد GT نسخه‌ی MK II رونمایی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱
    کد خبر :569913

فورد GT مارک ۲ یک سوپراسپرت تولید محدود و مخصوص پیست است که موفقیت این خودرو در لمان و دنیای موتواسپرت را یادآوری می‌کند.

با گذشت ۵۰ سال از قهرمانی نسل اول فورد GT در لمان ۲۴ ساعته، نسل دوم این خودرو هم در سال ۲۰۱۶ توانست روی سکوی نخست کلاس LMGTE Pro برود. امسال هم فورد GT در لمان حضور داشت اما رقابت در کلاس LMGTE Pro را به فراری واگذار کرد و مقامی بهتر از قهرمانی در کلاس LMGTE آماتور به‌دست نیاورد. به هر صورت، موفقیت فورد GT در لمان ۲۰۱۶ به جهت اولین سال تولید نسل جدید، آنچنان مهم است که نسخه‌ای مخصوص با توانایی‌های ویژه رونمایی کند.

شرکت کانادایی مولتی‌ماتیک (Multimatic) از سال ۱۹۸۴ به ارائه‌ی خدمات مهندسی برای برندهای مختلف در زمینه‌ی تولید قطعات خودروهای اسپرت می‌پردازد. تاکنون بسیاری از محصولات تولید محدود استون‌مارتین، مثل One-۷۷، ولکان و CC۱۰۰ با همکاری شرکت مولتی‌لینک تولید شده‌اند. این مجموعه از سال ۲۰۱۷ به گروه قطعه‌سازان فورد GT پیوسته است و قرارداهایی با فورد پرفرمنس دارد که دپارتمان ویژه‌ی خودروسازی فورد برای حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود. جالب است بدانید، تنها خط تولید نسل جدید فورد GT از ابتدای رونمایی تا امروز، در کانادا قرار دارد.

نسخه‌ی MK II از فورد GT، محصول مشترک فورد پرفرمنس و مولتی لینک است که مخصوص پیست و استفاده‌ی کلکسیونرها خواهد بود. مهم‌ترین تفاوت ظاهری این خودرو با نمونه‌ی استاندارد، علاوه‌بر رنگ‌آمیزی اختصاصی و برچسب‌های تزئینی، استفاده از بال بزرگ در عقب است که نیروی عمود بر سطح را به میزان ۱۸۰ کیلوگرم افزایش می‌دهد. با نگاهی دقیق به جزئیات بدنه در سپرها و گلگیر، متوجه ادواتی می‌شویم که هرچند کوچک و کم‌اهمیت به‌نظر می‌رسند اما تأثیر زیادی در بهبود آیرودینامیک و مانورپذیری فورد GT دارند. به‌لطف مهندسی مولتی‌لینک در بازطراحی بدنه با قطعات فیبرکربن، وزن خالص نسخه‌ی MK II حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد است.

طبیعتا نمی‌توان توقع داشت که خودرویی معادل نمونه‌ی مسابقه‌ای در لمان ۲۰۱۶ توسط فورد تولید و فروخته شود. در عوض، نسخه‌ی MK II از فورد GT با قدرت و راحتی بیشتر نسبت به نمونه‌ی مسابقه‌ای تولید شده است. این خودرو، از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست استفاده می‌کند؛ اما ۲۰۰ اسب‌بخار قوی‌تر است و تجهیزات الکترونیکی ویژه‌ای برای کمک به هدایت خودرو توسط راننده دارد. این محصول ۷۰۰ اسب بخاری، از تجهیزات اسپری آب و خنک‌کننده‌های بزرگتر برای سیستم واترکولر استفاده می‌کند. کالیپرهای ترمز هم، متفاوت از مدل استاندارد و ساخته‌شده از آلیاژ کربن سرامیک هستند تا همراه‌با چرخ‌های ۱۹ اینچ آلومینیوم و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت، فراتر از یک محصول جاده‌ای عمل کنند.

فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۹ محل رونمایی نسخه‌ی MK II از فورد GT بود. تنها ۴۵ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت پایه برای هر نمونه، ۱.۲ میلیون دلار خواهد بود. فورد GT مارک 2، گران‌ترین محصول تولیدی در تاریخ برند سازنده محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید