افزایش فروش خودروهای لامبورگینی در نیمه اول سال ۲۰۱۹

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۹:۰۷
    کد خبر :569905

لامبورگینی به‌لطف مدل جذاب اوروس در بازار پرتقاضای شاسی‌بلند، افزایش درخورتوجهی در فروش محصولاتش تجربه کرده است.

برخی علاقه‌مندان از زمان معرفی مدل مفهومی اوروس (Urus) در سال ۲۰۱۲، به لامبورگینی برای وارد شدن به کلاس شاسی‌بلند‌ها انتقاد می‌کنند. ممکن است آن‌ها دلایل خود را داشته باشند، اما کلاس جدید سوپر شاسی‌بلند به روزهای موفقیت تجاری خود در بازار نزدیک می‌شود. محبوبیت آن چقدر است؟ شرکت مادر لامبورگینی یعنی آئودی، اخیرا اعلام کرده که تقاضا برای تولید لامبورگینی اوروس رو به افزایش است.

از ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن سال جاری، لامبورگینی توانست تعداد قابل‌توجه ۲۶۹۳ دستگاه اوروس را تحویل مشتری دهد. اوروس با اختلاف زیاد، پر‌فروش‌ترین محصول شرکت بوده است، به طوری که توانسته از مجموع فروش دو مدل اونتادور و هوراکان روی‌هم فراتر برود. هوراکان با فروش ۱۲۱۱ دستگاه در رتبه‌ی دوم و اونتادور با فروش ۶۴۹ دستگاه در رتبه‌ی سوم قرار دارند.

فروش محصولات لامبورگینی به ۴۵۵۳ دستگاه می‌رسد، که نشان از رشد ۹۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ دارد. ایالات‌متحده بزرگ‌ترین بازار فروش این برند و چین، انگلستان، ژاپن و آلماندر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بیشترین افزایش تقاضا مربوط‌به ایالات‌متحده با ۱۲۸ درصد و ۱۵۴۳ مشتری است، آسیا و اقیانوسیه با بیش از دوبرابر افزایش فروش به تعداد ۱۱۸۴ خودرو و اروپا، آفریقا و خاورمیانه با افزایش ۶۷ درصدی با فروش ۱۸۲۶ دستگاه خودرو رو‌به‌رو بوده است.

از طرفی، احتمالا نسخه‌ی جذاب‌تری از اوروس در راه است و درکنار مدل هیبرید قرار می‌گیرد تا تنوع نسخه‌های این شاسی‌بلند را قوی‌تر و مشتریان بیشتری جذب کند. کار روی مدل‌های جایگزین‌ هوراکان و اونتادور با موفقیت در جریان است؛ آخرین نسخه از اونتادور هم جذاب‌ترین و قدرتمندترین خواهد بود. احتمالا چهارمین خودرو در خط تولید لامبورگینی، مدل گرندتورر باشد که زمان زیادی تا رونمایی آن فاصله داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید