نتانیاهو:

اسرائیل پایگاه‌های نظامی ایران در سوریه و لبنان را تحمل نمی‌کند

    کد خبر :56986

نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید، به رئیس جمهور فرانسه گفتم که اسرائیل استقرار پایگاههای زمینی، هوایی و دریایی ایران در سوریه و لبنان را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به پاریس سفر کرده است بعد از دیدار با امانول ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران اسرائیلی گفت: علاوه بر حزب الله در لبنان، حماس نیز به دنبال محکم کردن جای پای خود در آنحاست و من از فرانسه که در لبنان نفوذ زیادی دارد خواستم که از نفوذ خود در لبنان برای مقابله با آن استفاده کند و از تبدیل این کشور به پایگاه سازمانهای تروریستی جلوگیری کند.

وی افزود: من همچنین مساله تلاش ایران برای استقرار پایگاه دائمی زمینی، هوایی و دریایی در سوریه را مطرح کردم و گفتم که اسرائیل مخالف توافق آتش بس میان آمریکا و سوریه است چرا که این موضوع ایران را از مرزهای اسرائیل دور می‌کند اما حضور نظامی این کشور در سوریه را دائمی میکند.

وی افزود: استقرار پایگاههای نظامی ایران در سوریه چیزی است که اسرائیل هرگز آن را تحمل نخواهد کرد.

نتانیاهو همچنین گفته، ایران نه تنها مایل به اعزام مستشار نظامی به سوریه بلکه به دنبال ایجاد پایگاه زمینی در آنجاست امری که میتواند معادلات منطقه را تغییر دهد. وی افزود: تل آویو مخالف توافق آتش بسی است که ایران را قادر می‌کند حضور نظامی دائمی در سوریه داشته باشد.

یک مقام اسرائیلی نیز به روزنامه هاآرتص گفته است: «توافق آتش‌بس در جنوب سوریه توافق بسیار بدی است و نیازهای امنیتی اسرائیل را مد نظر قرار نداده است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو توافق آمریکا و روسیه برای آتش‌بس در جنوب سوریه را قبول ندارد.

روسیه و آمریکا دو هفته پیش برای برقراری آتش‌بس در مناطق همجوار با بلندی‌های جولان و مرز اردن توافق کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بارها از این توافق تمجید کرده و آن را دستاورد اصلی دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرده است.

نتانیاهو همچنین به خبرنگاران اسرائیلی گفت که اسرائیل هیج قصدی برای تغییر شرایط حرمین در قدس ندارد و موضوع حمله هفته گذشته در قدس را با محمود عباس و پادشاه اردن در میان گذاشته است.

هفته گذشته یک عملیات شهادت طلبانه در قدس منجر به کشته شدن 2 نظامی اسرائیلی شد. پس از آن اسرائیل درهای قدس را به روی نمازگزاران اسرائیلی بست.
منبع: خبرگزاری فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید