قطع برق ماینرها کلید خورد

    کد خبر :569735

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به اینکه نمی‌توان ادعای استخراج‌کنندگان رمز ارزها در خصوص خاموش کردن ماینرها در ساعات پیک را پذیرفت، گفت: قطع موقت برق ماینرها آغاز شده است.

مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به این سؤال که انجمن بلاک‌چین ایران با صدور اطلاعیه‌ای گفته است استخراج‌کنندگان رمز ارزها، ماینرها را در ساعات پیک خاموش کرده‌اند، گفت: به دلیل اینکه این مراکز و استخراج‌کنندگان رمز ارزها تحت نظارت ما نیستند، نمی‌توانیم با قطعیت بپذیریم که آنها در ساعات پیک دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث اصلی ما این است که مصرف برق این استخراج‌کنندگان رمز ارزها قابل اندازه‌گیری است یا خیر، اظهار داشت: از نگاه و توجه این انجمن تشکر می‌کنیم که درک کرده‌اند مصرف برق در ساعات پیک بسیار بالا است.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت این صنعت در کشور قانونی است، اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که این صنعت فعالیت رسمیت دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم می‌تواند به آنها پروانه فعالیت بدهد.

رجبی مشهدی گفت: اگر این اقدامات قانونی است طبعا توانیر و وزارت نیرو مشکلی با تأمین برق آنها نخواهد داشت و در همین راستا پیشنهاد محاسبه برق استخراج‌کنندگان رمز ارزها با تعرفه برق صادراتی از سوی وزارت نیرو به هیأت دولت رفته و در حال بررسی است.

* ۱۴۸ هزار دستگاه در ایران اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز شناسایی‌ها به سرانجام نرسیده و تعداد آنها مشخص نیست، افزود: گفته می‌شود ۱۴۸ هزار دستگاه در ایران اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند اما باز هم آمار مشخصی از میزان دقیق این دستگاه‌ها موجود نیست.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سؤال که وزارت نیرو در بخشنامه‌ای اعلام کرد که این انشعابات را قطع موقت خواهد کرد، گفت:با توجه به اینکه استخراج رمز ارز بیشتر در شهرهای نیمه شمالی کشور و مراکز استان‌ها انجام می‌شود، برنامه قطع برق هم از همین مناطق آغاز خواهد شد.

وی افزود: اقدام به قطع موقت انشعاباتی که اقدام به استخراج رمز ارز می کنند کرده‌ایم اما هنوز میزان دقیق آن در دست نیست اما باز هم تأکید می‌کنم که باید شرایط اتصال آنها مشخص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید