آئودی R8 LMS GT2 رونمایی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۰۴
    کد خبر :569594

خودرو اسپرت و ۳۸۰ هزار دلاری آئودی R8 LMS GT2 با پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری خورجینی ۱۰ سیلندر و ۶۳۰ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد.

آئودی اسپرت با عرضه‌ی مدل LMS GT2، به وعده‌ی اخیر خود در زمینه‌ی معرفی نسخه‌ای جدید از خودرو اسپرت پرچم‌دار R8 جامه‌ی عمل پوشاند. آئودی R8 LMS GT2 که محدود به پیست می‌شود، به مدل‌های مسابقه‌ای R8 LMS GT3 و R8 LMS GT4 و RS3 LMS خواهد پیوست. مدل جدید آئودی R8 براساس نسخه‌ی جاده‌ای ساخته شده و برای رانندگی در پیست از طراحی تهاجمی بدنه بهره می‌بردکه از طریق بال‌های بزرگ و ورودی هوای سقفی برجسته شده است.

آئودی R8 LMS GT2 که قرار است در کلاس GT2 مسابقات (SRO) رقابت کند، از قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری تنفس‌طبیعی استفاده می‌کند. در حالی که نسخه‌ی خیابانی آئودی R8 V10 با استفاده از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر می‌تواند قدرتی معادل ۶۱۲ اسب‌بخار تولید کند، آئودی پیشرانه‌ی خورجینی ۱۰ سیلندر را به قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار ارتقا داده است.

مدل جدید آئودی R8 نه‌تنها قدرتمندتر از نوع جاده‌ای خود است؛ بلکه با حذف تجهیزات کابین و استفاده گسترده از فیبرکربن، وزن آن نیز به مراتب کاهش می‌یابد؛ در نتیجه، وزن خالص R8 LMS GT2 تنها به ۱۳۵۰ کیلوگرم می‌رسد. چنین مزیتی باعث می‌شود حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل GT4 شود. قدرت اضافی و کاهش وزن باعث شده است نسبت قدرت به وزن این خودرو اسپرت به ۲.۱ کیلوگرم‌ بر اسب‌بخار برسد.

آئودی اسپرت می‌گوید هندسه‌ی شاسی این خودرو مسابقه‌ای بیشتر از آنکه به مدل کوپه شبیه باشد، شباهت زیادی با نمونه‌ی اسپایدر دارد. همین موضوع برای درها نیز تکرار می‌شود؛ اما دریچه‌ی هوای سقف از مدل کوپه اقتباس شده است. تغییرات آیرودینامیکی زیادی برای بهبود عملکرد مدل مسابقه‌ای آئودی LMS GT2 اعمال شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بخش‌های جدید ساخته‌شده از فیبرکربن پلیمری تقویت‌شده زیر کف خودرو و اسپلیترهای بازطراحی‌شده‌ی جلو و دیفیوزر عقب با طراحی متفاوت برای مسابقه GT4 اشاره کرد.

آئودی اسپرت هم‌اکنون سفارش‌ها برای خرید R8 LMS GT2 را ثبت می‌کند و قبل از پایان سال، تحویل آن‌ها به مشتریان را آغاز خواهد کرد. قیمت این خودرو بدون احتساب مالیات تقریبا ۳۸۰ هزار دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید