آموزش کالیبره کردن باتری آیفون در ۶ قدم

    کد خبر :569424

عمر ضعیف باتری یکی از مشکلاتی به شمار می‌رود که عموما با آن دست به گریبان هستیم. مهم نیست کاربر آیفون باشید یا گوشی‌های اندرویدی، اگر مدت زیادی از تلفن‌های هوشمندتان استفاده کنید، خیلی بعید است که بتوانید آن را برای یک روز کامل در اختیار داشته باشید. اما شاید جالب باشد بدانید که کالیبره کردن باتری آیفون می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی عمر باتری تلفن‌های هوشمند اپل داشته باشد.

در این مطلب به معرفی مزیت‌های این روش خواهیم پرداخت و سپس با ارائه‌ی ۶ گام ساده، نحوه‌ی بهره‌مند شدن از آن در آیفون‌ها را آموزش خواهیم داد.

چرا باید باتری آیفون را کالیبره کنید؟

کالیبره کردن باتری آیفون (که همچنین از آن با عنوان راه اندازی مجدد باتری هم یاد می‌شود) به طرز شگفت انگیزی در بهبود عمر باتری تاثیر می‌گذارد. متاسفانه هنوز افراد زیادی از مزیت‌های آن با خبر نیستند و همچنین فقط تعداد اندکی از کاربران آیفون قدم‌های لازم برای بهره‌مندی از این ویژگی را طی می‌کنند.

بدون کالیبره کردن باتری، ممکن است درصد‌های اشتباه مشاهده کنید، زودتر شارژ گوشی‌تان را از دست بدهید و به طور کلی عمر باتری کمتری را از گوشی خود شاهد باشید. اگر آیفون شما به طور ناگهانی خاموش شود و درصد مشاهده شده به ناگاه به صفر برسد، کالیبره کردن نکردن باتری یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند محسوب شود.

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث شوند تا یک باتری به نادرستی کالیبره شود. به روزرسانی‌ها، اجرای اپلیکیشن‌ها در پس زمینه، ویژگی‌های جدید و حتی استفاده‌های روزانه می‌توانند نمونه‌ای از فاکتور‌ها لقب بگیرند.

حتی اگر هیچ اثری از مشکلات یاد شده در گوشی مشاهده نکنید، کالیبره کردن گوشی می‌تواند به شما در زمینه‌ی بهبود عملکرد باتری کمک کند و مطمئن شوید همه‌ی یون‌های باتری به درستی در جریان قرار گرفته‌اند.

عموما توصیه می‌شود که یک بار در ماه، باتری تلفن‌های همراه خود را کالیبره کنید. هرچه بتوانید این کار را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری به انجام برسانید نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهید گرفت.
آماده سازی برای کالیبره کردن باتری آیفون

پیش از آنکه پروسه‌ی کالیبره کردن را آغاز نمایید، چند گام وجود دارد که باید برای آماده سازی گوشی انجام دهید. بیشتر این موارد حول غیر فعال کردن ویژگی‌ها و سرویس‌های در حال اجرا در پس زمینه است چرا که بهتر است تا جایی که امکان دارد در حین کالیبره کردن باتری پروسه‌های کمتری در حال اجرا باشند. بعد از راه اندازی مجدد باتری می‌توانید همه‌ی این ۴ ویژگی‌ را مجددا فعال نمایید.
غیر فعال کردن سرویس مکان یاب

برای غیر فعال کردن این سرویس در آیفون کافیست مراحل زیر را طی کنید:

۱. تنظیمات را باز نمایید.

۲. به پایین اسکرول کرده و سپس Privacy را بزنید.

۳. گزینه‌ی Location Services را انتخاب کنید.

۴. از این بخش Location Services را غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن Background Refresh

یکی دیگر از سرویس‌هایی که باید غیر فعال کنید Background Refresh نام دارد. برای غیر فعال کردن آن مراحل زیر را طی نمایید:

۱. تنظیمات را اجرا کنید.

۲. روی گزینه‌ی General بزنید.

۳. گزینه‌ی Background App Refresh را انتخاب نمایید.

۴. یک بار دیگر روی Background App Refresh بزنید و در نهایت Off را انتخاب کنید.

پایین آوردن روشنایی نمایشگر

برای پایین آوردن روشنایی نمایشگر کافیست مراحل ساده‌ی زیر را طی کنید:

۱. تنظیمات را اجرا نمایید.

۲. به پایین اسکرول کنید و گزینه‌ی Display and Brightness را بزنید.

۳. اسلایدر مشاهده شده را به سمت چپ بکشید تا روشنایی را به حداقل برسانید.

غیر فعال نمودن به‌روزرسانی‌های خودکار

در نهایت، برای غیر فعال کردن به روزرسانی‌های خودکار مراحل زیر را طی کنید:

۱. به تنظیمات بروید.

۲. به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه‌ی iTunes and App Store را انتخاب نمایید.

۳. حالا گزینه‌ی Updates را غیر فعال کنید.

بهتر است در همین حین مطمئن شوید که حالت Low-power در آیفون را فعال نکرده باشید. برای این کار به Settings < Battery بروید.

نحوه‌ی کالیبره کردن باتری آیفون

حالا می‌توانید فرایند کالیبره کردن باتری آیفون را پیش بگیرید. البته به یاد داشته باشید که این کار کمی نیازمند زمان و صبوری خواهد بود. شما باید برای انجام این کار مدت زمان خالی شدن باتری و پر شدن آن را تحمل کنید.

خوشبختانه برای کالیبره کردن باتری آیفون نیازی به اپلیکیشن و ابزار دیگری ندارید و به راحتی می‌توانید همه‌ی کار‌های مربوط به راه‌اندازی مجدد باتری را به راحتی انجام دهید.

گام اول: باتری را خالی کنید

برای شروع باید حتما باتری آیفون را خالی نمایید. برای این کار می‌توانید به صورت معمول از گوشی استفاده کنید و اگر می‌خواهید این پروسه با سرعت بیشتری انجام شود با آن بازی کنید یا یک ویدیوی طولانی مدت در یوتوب در آن پخش کنید که البته صدای آن تا انتها زیاد باشد. به این شکل سرعت خالی شدن باتری آیفون سریع‌تر خواهد شد.

گام دوم: حدود ۳ ساعت صبر کنید

شاید متوجه شده باشید که آیفون وقتی هنوز درصد کمی از شارژش باقی مانده‌ باشد به طور خودکار خاموش می‌شود. برای انجام پروسه‌ی کالیبره کردن باتری نیاز است که آخرین انرژی‌های باقی مانده در باتری آیفون هم خالی شود. بهترین روش برای این کار صبر کردن است. با صبری حدود ۳ ساعته می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید. البته پیشنهاد ما این است که یک شب کامل، وقتی که خواب هستید گوشی را رها کنید تا آخرین انرژی‌های باقی مانده در آن هم از بین برود.

گام سوم: گوشی را شارژ کنید

حالا وقت آن رسیده که باتری را شارژ کنید. برای آن که این کار به بهترین شکل انجام شود، سه نکته‌ی مهم زیر را در نظر داشته باشید:

برای شارژ گوشی از اتصال کابل به کامپیوتر استفاده نکنید. کابل را به آداپتور و آداپتور را به برق مستقیم متصل نمایید.
سعی کنید از شارژر رسمی اپل استفاده نمایید. حداقل مطمئن شوید که از کابل‌های اصلی لایتنینگ استفاده می‌کنید نه کابل‌های ارزان قیمت و بی کیفیت.
شارژ را برای چند ساعت پس از اعلام پر شدن کامل باتری ادامه دهید. باید مطمئن شوید که تا آخرین حد ممکن باتری پر شده است تا بتوانید پروسه‌ی کالیبره کردن را به خوبی پیش ببرید.

گام چهارم: باتری را خالی کنید

حال باید همه‌ی پروسه‌ی انجام شده را بار دیگر طی کنید و نسبت به خالی کردن باتری اقدام نمایید.

گام پنجم: باز هم ۳ ساعت صبر کنید

شاید فکر کنید شوخی می‌کنیم. اما این کار را انجام دهید و مجددا سه ساعت دیگر منتظر بمانید تا آخرین انرژی‌های موجود در باتری آیفون هم از آن خارج شود. هرچه قدر بیشتر صبر کنید نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

گام ششم: باتری را شارژ کنید

برای پایان دادن به این روش نیاز دارید تا دستگاه را مجددا شارژ نمایید. از همان روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید و چند ساعت بعد از پر شدن شارژ دستگاه باز هم اجازه دهید تا آیفون بیشتر شارژ شود.

در نهایت، همه‌ی سرویس‌ها و کاربرد‌های غیر فعال شده را فعال نمایید. سرویس مکان یاب، بکگراند ریفریش، به‌روزرسانی‌های خودکار و تنظیم روشنایی نمایشگر خودکار را فعال کنید.

منبع : دیجیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید