ایراداتی در شیوه اجرای ساماندهی کودکان کار و خیابان

    کد خبر :569357

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ایرادات و اشکالاتی در پروسه اجرای ساماندهی کودکان کار و خیابان ایجاد شده که امیدواریم با همکاری دستگاههای عضو، مشکلات برطرف شود.

داریوش بیات نژاددر مورد طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان گفت: ساماندهی کودکان خیابانی در قالب امضای تفاهم نامه‌ای از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا جمع آوری و ساماندهی کامل آنها این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان عالی نظام دغدغه ساماندهی کودکان کار و خیابان را دارند، گفت: برای اینکه سلامت کودکان حفظ شود ساماندهی آنها باید به درستی انجام شود و در سازمان بهزیستی این امر با توجه به قوانین و مقررات به بهترین صورت انجام می‌شود.

بیات نژاد در مورد شیوه اجرای این طرح گفت: بر اساس آئین نامه تفاوت‌هایی در اجرا وجود دارد و ۱۰ الی ۱۲ ارگان و سازمان باید در این خصوص در کنار هم باشند در حالی که هم اکنون شیوه اجرا به درستی اجرا نمی‌شود و همه دستگاه‌های عضو آنطور که باید همکاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شیوه اجرای آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان با دیدگاه‌های کارشناسی تفاوت دارد، گفت: فاصله معنادار در اجرای آن وجود دارد و آنطور که استاندار و رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرده اند طرح ساماندهی باید بر اساس آئین نامه موجود ادامه پیدا کند.

به گفته وی، ایرادات و اشکالاتی در پروسه اجرای ساماندهی کودکان کار و خیابان ایجاد شده که امیدواریم برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با تاکید دکتر بندپی ایرادات در حال رفع و نقطه نظرات کارشناسی اجرایی می‌شود و امیدواریم در هفته جاری دستگاه‌های عضو مانند نیروی انتظامی، شهرداری، اداره اتباع و … در جمع آوری و ساماندهی کودکان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بهزیستی به تنهایی فعالیت می‌کند، گفت: البته فرمانداری هم اقداماتی انجام می‌دهد اما امیدواریم با تأکیدهای صورت گرفته، دستگاه‌های عضو نیز وارد عمل شوند.

به گزارش مهر،بیات نژاد در مورد مکانی که کودکان در آن نگهداری خواهند شد، گفت: شیوه کار به این صورت بود که دو مدرسه‌ای که در حوزه کودکان کار و خیابان فعالیت می‌کنند با قراردادی از سوی فرمانداری شهر تهران فضای مناسبی برای ساماندهی این کودکان قرار دهند و بهزیستی نظارت بر اجرای طرح داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر از زمان اجرای طرح تاکنون ۲۳۴ کودک جمع آوری شدند و پیش بینی می‌شود بیش از ۳ الی ۴ هزار کودک کار و خیابان در سطح شهر تهران باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان اتباع خارجی هستند، گفت: ۸۳ درصد اتباع افغان و درصد خیلی کمی نیز پاکستانی هستند.

بیات نژاد افزود: قرار نبود که مراکز دولتی که ما داریم مستقیم مسئولیت نگهداری کودکان جمع آوری شده را بر عهده گیرند و مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری و فرمانداری و همچنین دو مرکز جدید طرف قرارداد مراکز غیردولتی این کودکان را پذیرش کنند و در مرحله بعد غربالگری آنها انجام شود و کودکانی که دارای خانواده هستند با شروط لازم به خانواده‌های خود بازگردند و افراد فاقد خانواد مؤثر در مراکز نگهداری شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید