همکاری هواوی با اپراتورهای انگلیس برای ایجاد شبکه های نسل پنجم

    کد خبر :569352

اپراتورهای تلفن همراه در انگلیس سرانجام تسلیم فشارهای امریکا نشدند و تمامی آنها قصد دارند برای ایجاد شبکه های نسل پنجم از خدمات و همکاری های هواوی بهره مند شوند.

تمامی چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه انگلیس (شامل ای ای، او ۲، تری و وودافون) می گویند از خدمات هواوی برای ایجاد شبکه های نسل پنجم بهره می گیرند.

قرار است در گام اول از فناوری هواوی برای راه اندازی سایت ها و دکل های نسل پنجم استفاده شود. او ۲ و تری به همین منظور قراردادهایی را نیز با شرکت هواوی منعقد کرده اند که البته جزئیات آنها مشخص نشده است.

البته قرار نیست اپراتورهای انگلیسی از فناوری هواوی در بخش های حساس شبکه های خود استفاده کنند. این کار با هدف تبعیت از استراتژی دولت انگلیس صورت می گیرد که بر اساس آن هواوی حق همکاری مشترک فناورانه با شرکت های انگلیسی در حوزه های حساس و مرتبط با امنیت ملی را ندارد.

در شرایطی که هیچ شواهد قطعی در مورد همکاری هواوی با دولت چین به منظور جاسوسی از مشتریان این شرکت وجود ندارد، تنها فشارهای آمریکا باعث محدود شدن همکاری آن با اپراتورهای انگلیسی شده است.

در عین حال باید توجه داشت اپراتورهای انگلیسی تجربه خوبی از همکاری با برخی شرکت های دیگر مانند اریکسون برای رفع نیازهای خود ندارند و همین مساله باعث شده آنها به هواوی روی آورند. در سال های گذشته نقص فنی تولیدات اریسکون باعث از کار افتادن شبکه تلفن همراه نسل سوم و نسل چهارم اپراتور او ۲ به مدت یک روز شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید