درمان هپاتیت C با داروهای ایرانی/مهم‌ترین علت ابتلا به هپاتیت B

    کد خبر :569343

عضو شبکه هپاتیت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر درمان کامل هپاتیت C در ایران از طریق داروهای تولید داخل طی ۳ تا ۴ ماه انجام می‌گیرد، گفت: این داروها تحت پوشش بیمه است.

مهدی صابری فیروزی، در آستانه برگزاری همایش روز جهانی هپاتیت، اظهار داشت: مهم‌ترین انواع هپاتیت که در ایران افراد را گرفتار می‌کند نوع B و C هپاتیت است که نوعی بیماری مزمن کبدی به شمار می‌رود و عوارضی همچون ابتلاء به سیروز کبدی و سرطان کبد را به همراه دارد.

وی افزود: ابتلاء به این بیماری قابل پیشگیری است و می‌توان با پیشگیری از ابتلاء به هپاتیت B و C می‌توان از بروز سرطان کبد و سیروز کبدی نیز جلوگیری به عمل آورد.

استاد پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همایش روز جهانی هپاتیت با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، خیرین وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی کشور به همت شبکه هپاتیت برگزار می‌شود که جدیدترین دستاوردهای علمی و درمان‌های نوین همچنین راهکارهای تشخیصی جدید با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد و به سمع و نظر حضار می‌رسد.

صابری در ارتباط با هپاتیت C گفت: در گام نخست تلاش کرده‌ایم در کشور برنامه‌هایی برای ریشه‌کنی هپاتیت C داشته باشیم. این بیماری کاملاً درمان پذیر است و در صورتی که بیمار طی ۳ تا ۶ ماه روزانه یک قرص استفاده کند از این بیماری نجات می‌یابد و برای اینکه در آینده شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم؛ مستلزم هماهنگی برنامه‌ها، تأمین بودجه‌ها و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر افراد پرخطر است که با یک تست ساده می‌توان بیماری آنها را تشخیص داد و جهت درمان آنها اقدام کرد.

عضو شبکه هپاتیت کشور خاطرنشان کرد در مورد هپاتیت B نیز گام‌های مؤثری جهت ریشه کنی آن برداشته شده است به طوری که از سال ۷۲ همه نوزادان در سه دوز پس از تولد نسبت به این بیماری واکسینه می‌شوند و از این طریق می‌توان از ابتلای افراد به این نوع از هپاتیت پیشگیری کرد.

وی بیان داشت: مهم‌ترین علت ابتلا به هپاتیت B در کشور ما انتقال از مادر به فرزند پس از تولد است و در صورتی که شناسایی این بیماری در مادر باردار انجام گیرد پس از تولد با تزریق یک آمپول می‌توان جان کودک را از ابتلاء به این بیماری نجات داد.

صابری با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون نوزادان طی چند سال آینده ابتلاء به هپاتیت B بسیار اندک خواهد شد و امید به ریشه‌کنی این بیماری در سال‌های آتی خواهیم داشت و با درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C از طریق دارو که خوشبختانه این دارو تحت پوشش بیمه قرار دارد و در داخل کشور نیز تولید می‌شود می‌توان در جهت ریشه‌کنی این هپاتیت نیز به صورت موفق عمل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید