ایجاد ۹ هزار متر مسیر دوچرخه سواری در محدوده استادیوم آزادی

    کد خبر :569224

شهردار منطقه ۲۲ بر لزوم گسترش مسیرهای دوچرخه در سطح این منطقه تاکید کرد.

صبح امروز پیست دوچرخه سواری زنان در بوستان بانوان ریحانه منطقه ۲۲ با دوچرخه سواری تعدادی از زنان افتتاح شد. در مراسم افتتاح این پیست ۲ هزار و ۵۰۰ متری، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ و سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران حضور داشتند.

علی نوذپور پش از افتتاح این پیست، منطقه ۲۲ را منطقه ای خاص و ویژه در تهران و با نقش ها و کارکردهای فرامنطقه عنوان کرد و گفت: مهم ترین نقش این منطقه برای تهران و شهرهای پیرامونی آن، کارکرد تفریحی، گردشگری و فراغتی است. درواقع منطقه ۲۲، منطقه ای است که سرزندگی، شادی و نشاط در آن باید حرف اول را بزند.

به گفته شهردار منطقه ۲۲، نیمی از مساحت این منطقه به فضای سبز و پوشش جنگلی اختصاص دارد و عرصه دریاچه خلیج فارس هم حدود ۱۳۰ هکتار است، از طرف دیگر این منطقه به ارتفاعات البرز هم دسترسی دارد. بنابراین منطقه ۲۲ منطقه ای است که باید سرشار از تفریح و شادی باشد.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی در این منطقه گفت: در دوره جدید مدیریت شهری سعی کردیم مدیران را متقاعد کنیم که منطقه ۲۲ به حمل و نقل عمومی نیاز زیادی دارد. به تازگی هم راه اندازی خط ۹ و ۱۰ مترو در منطقه ۲۲ تصویب شده و خط ال آر تی هم اجرایی خواهد شد.

نوذرپور ادامه داد: به جز مترو و اتوبوس، پیاده راه و مسیرهای دوچرخه نیز باید گسترش پیدا کند. باید بیشترین میزان مسیرها به این دو بخش اختصاص پیدا کند. هم اکنون طول مسیرهای دوچرخه درون معابر در منطقه ۲۲، ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر است و ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر هم مسیر دوچرخه در اماکن تفریحی وجود دارد.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: پیست دوچرخه ای هم که امروز افتتاح می شود درواقع در سال های گذشته ایجاد شده بود، اما به دلیل رهاشدگی، متروک و تخریب شده بود. در این دوره اما پیست دوباره تجهیز شد. برای امسال و سال آینده هم مسیر دوچرخه سواری به طول ۹ هزار و ۳۰۰ دور استادیوم آزادی احداث خواهد شد.

اشرفی: تهران بیش از پیش زنانه شده است

سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، هم در مراسم افتتاح پیست دوچرخه سواری زنان در منطقه ۲۲، با اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه» گفت که زنان مستحق ترین افراد در شهر هستند، البته فرصتی که باید و شاید برای این گروه در فضاهای شهری ایجاد نشده است.

به گفته وی؛ در دوره جدید مدیریت شهری یک تبعیض مثبت به سود زنان در حال رخ دادن است چرا که نیمی از جمعیت تهران را زنان تشکیل می دهند و تهران بیش از پیش زنانه شده است، اما هنوز در یکسری از فضاها ناکارآمدی مشاهده می شود. امروز منطقه ۲۲ این فرصت را نه فقط برای زنان منطقه که برای همه زنان تهرانی فراهم کرده است.

به گزارش مهر، معاون شهردار تهران با اعلام اینکه قرار است در میادین بزرگ سرویس هایی برای زنان فراهم کنیم، افزود: البته مسائل و مشکلاتی در بهره برداری از این فضاها وجود دارد، اما راه حل این مشکلات به دست زنان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید