ایجاد 50 هزار فرصت شغلی با ایجاد شهرهای هوشمند

    کد خبر :56920

یک کارآفرین در حوزه مسکن با بیان اینکه اگر مسکن وارد دوره رونق شود کسب و کارهای موازی با آن رونق می‌یابد، گفت: ایجاد شهرهای هوشمند و ارائه خدمات آنلاین در حوزه مسکن ظرفیت اشتغالزایی 50 هزار نفری در بازه زمانی کوتاه را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا سبزعلیان در مراسم رونمایی از سامانه خدمات هوشمند در حوزه مسکن با بیان اینکه ایجاد شهرهای هوشمند ظرفیت اشتغالزایی برای حداقل 50 هزار جویای کار را دارد، گفت: برای ارائه خدمات جامع به مردم در بازه زمانی کوتاه باید به سمت ایجاد شهرهای هوشمند پیش برویم.

وی با اشاره به کره جنوبی که یکی از بزرگترین شهرهای آنلاین در حوزه ارائه خدمات شهری برخط بر مردم است گفت: در ایران 70 درصد ترددهای درون شهری برای کسب اطلاعات در مورد خدمات مختلف است که می‌توانیم با ایجاد شهرهای هوشمند این ترددها را به حداقل برسانیم.

این کارآفرین در حوزه مسکن با بیان اینکه ضریب نفوذ موبایل در کشورمان 120 درصد است و 80 درصد خانوارهای ایرانی از اینترنت پرسرعت سیار بخوردار هستند، گفت: با این زیرساخت‌ها می‌توانیم خدمات هوشمند شهری آنلاین به مردم ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: اگر بازار مسکن در بخش خرید و فروش و اجاره به رونق برسد بازارهای موازی با آن مانند کسب و کارهای الکترونیک در این حوزه هم می‌تواند فرصت اشتغالزایی در کشورمان به وجود بیاورد.

وی با اشاره به سامانه اسپارد که در حوزه ارائه خدمات به واحدهای مسکونی، اداری و تجاری گفت: با ایجاد مسکن هوشمند می‌توانیم تمام خدمات حوزه مسکن مانند تعمیرات تخصصی، تاسیسات و سایر خدمات حوزه مسکن را به صورت آنلاین به مردم ارائه دهیم.

وی تاکید کرد:‌ ایجاد شهر هوشمند می‌تواند از اتلاف انرژی در واحدهای مسکونی و اداری جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستیم ارائه خدمات آنلاین در حوزه شهری مصداق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت:‌ می‌توان با ارائه خدمات آنلاین در حوزه‌های مختلف شهری و حوزه مسکن از اتلاف بسیاری از هزینه‌ها از جمله هزینه‌های مصرف انرژی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغالزایی در ایجاد سامانه‌های هوشمند در حوزه مسکن اظهار داشت: سیاست ما تربیت و آموزش نیروهای متخصص در ارائه خدمات شهری به صورت آنلاین است که در حال حاضر توانسته‌ایم حدود 700 متخصص در این زمینه را وارد بازار مسکن کنیم و پیش بینی ما این است که در سال اول این تعداد به 5 هزار نفر می‌رسند و به طور قطع با ورود مسکن به دوره رونق، کسب و کار در حوزه‌های موازی با مسکن هم رونق پیدا می‌کند و می‌توانید رونق‌های شغلی قابل توجهی را ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید