شش طرح بزرگ عمرانی، گردشگری و اقتصادی در نخستین منطقه آزاد کشور

    کد خبر :56911

بهره برداری از 6 طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی فردا 26 تیر با حضور دکتر اسحاق جهانگیری در جزیره کیش آغاز می شود

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره کیش دوشنبه 26 تیر میزبان معاون اول رییس جمهور و هیات همراه خواهد بود که برای بهره برداری رسمی از 6 طرح عمرانی، گردشگری و اقتصادی به این منطقه آزاد سفر می کنند.

طرح تعریض موج شکن شرقی و احداث 24 پست اسکله رورو بتنی در بندر تجاری کیش، واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد میمه، پارک آبی اوشن، نیروگاه شماره 2، هتل 5 ستاره ویدا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس شش طرحی هستند که با حضور دکتر جهانگیری عصر دوشنبه 26 تیر به طور رسمی در جزیره کیش به بهره برداری می رسند.

واحد صنعتی تولیدی تجهیزات پزشکی و دارویی مهان مد میمه دومین طرحی است که با حضور دکتر جهانگیری و هیات همراه، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری می رسد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ارزی 20 میلیون یورو وسرمایه ریالی 700 میلیارد ریال در فاز 3 شهرک صنعتی کیش و در زمینی به وسعت 32000 هزار متر مربع ساخته شده است و با ظرفیت تولید سالانه 8 میلیون ست همودیالیز وریدی و شریانی، 6 میلیون سوزن فیستولا وریدی، 2 میلیون صافی دیالیز، 12 میلیون کیلومتر هالو فایبرممبران یا فیبردیالیز، یکی از مهم ترین واحد های تولیدی دانش بنیان در جزیره کیش است.

پارک آبی اوشن هم طرح گردشگری دیگری است که با حضور دکتر جهانگیری در کیش به طور رسمی به بهره برداری می رسد. پارک آبی اوشن اولین تم پارک آبی رو باز با بلندترین رایدرهای کشور است که در زمینی به مساحت 56 هزار متر مربع

با سرمایه گذاری 1800میلیارد ریالی بخش خصوصی در کیش ساخته شده است. این پارک که برای 400 نفر اشتغالزایی داشته با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر دارای 17 راید پارک ( راه آبی) از انواع مختلف است که به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است.

چهارمین طرحی که در کیش به بهره برداری می رسد نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 در جنوب جزیره کیش است.

این نیروگاه در زمینی به مساحت 2500 متر مربع واقع شده و مرحله نخست آن با اعتبار 500 میلیارد ریال در جزیره کیش اجرا شده است. در افق طرح روزانه تولید 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین در این نیروگاه پیش بینی شده است. توربین های گازی این واحد نیروگاهی 20 و 30 مگاواتی هستند که خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بویلر بخار را جهت تولید بخشی از ظرفیت آب شیرین تغذیه می کند.

هتل 5 ستاره ویدا و مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس دو طرح گردشگری دیگری هستند که به طور رسمی در جزیره کیش به بهره برداری می رسند.

هتل 5 ستاره ویدا با زیربنای 17 هزار و 800 متر مربع در زمینی به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. این هتل 5 ستاره با معماری زیبا و با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگری در جزیره کیش ساخته شده و دارای 144 اتاق و 320 تخت اقامتی است. هتل ویدا با سرمایه گذاری 1700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت زمان 48 ماه ساخته شده و به بهره برداری می رسد.

مجموعه آوای خلیج فارس با بزرگترین آبنمای موزیکال دریایی در کشور با قابلیت های متنوعی از جمله لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته که این آبنما را از سایر آبنماهایی که تا کنون در منطقه خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ساخته شده پیشرفته تر و کامل تر می سازد آخرین طرحی است که با حضور دکتر جهانگیری در کیش به بهره برداری می رسد.

مجموعه آوای خلیج فارس، با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان در فضایی به وسعت 35 هزار متر مربع در ساحل شرقی کیش ساخته و تجهیز شده است. بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 15000 نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنین ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه، مرکز بازی کودکان، رستوران وفودکرت ازجمله بخش های مهم این مجموعه فرهنگی و گردشگری است.

لازم به ذکر است معاون اول رییس جمهور و هیات همراه همچنین دراین سفر از کشتی اقیانوس پیمای سانی وروند اجرایی شدن طرح اسکله 35 هزار تنی در بندر تجاری کیش بازدید خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید