افزایش قیمت نفت به بیش از 64 دلار در آخرین روز کاری بازارهای جهانی

    کد خبر :568997

قیمت نفت در بازارهای جهانی با 93 سنت افزایش 64.23 دلار در هر بشکه فروخته شد.

با تشدید تنش‌ها در مورد ایران و همچنین تمدید توافق کاهش تولید، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت اما آمارهای متناقض اقتصادی مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 93 سنت افزایش 64.23 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 17 سنت افزایش 57.51 دلار معامله شد.

متوسط قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته به علت نگرانی در مورد کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت. برنت 3.3 درصد و نفت خام امریکا 1.8 درصد کاهش یافتند.

جنگ تجاری، چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت را کاهش داده است اما مذاکرات هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.

سفارشات صنعتی آلمان بیش از انتظار در ماه می کاهش یافته است و وزیر اقتصاد این کشور گفت این بخش از اقتصاد آلمان احتمالا در ماه‌های آتی ضعیف می‌ماند.

وزارت کار آمریکا علام کرد فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی 224هزار شغل در ماه گذشته میلادی ایجاد کرده اند که بیشترین میزان در 5 ماه گذشته بوده است. با این حال، سفارش‌های جدید برای کالاهای صنعتی آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه می کاهش یافت که نگرانی‌های اقتصادی را تشدید می‌کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور طی هفته گذشته 1.1 میلیون بشکه کاهش یافته است که کمتر از 5 میلیون بشکه گزارش امریکن پترولیوم است.

به گزارش فارس ،کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپکی با تمدید توافق کاهش تولید برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.

فیل فلاین، تحلیلگر بازار نفت گفت: «تنش‌ها در خاورمیانه نیز سبب تقویت قیمت‌ها به ویژه نفت برنت شد… برنت بیشتر تحت تاثیر ریسک‌های ژئوپلتیکی تقویت شده است.»

روز پنج شنبه، نیروهای نظامی انگلیس یک نفتکش ایران را به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید