«شما قرار نیست صرفا شبکه گردشگری باشد»

اظهارات یکی از معاونان صداوسیما درباره حفظ برندها

    کد خبر :568925

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما درباره حفظ برنامه‌های برند در تلویزیون و همچنین وضعیت شبکه شما که پیش از این قرار بود شبکه گردشگری معرفی شود، مطالبی را عنوان کرد.

علی دارابی  درباره اهمیت حفظ برنامه‌های برند در تلویزیون اظهار کرد: اتفاقاً حفظ و تاکید بر برندسازی در دوره مدیریت آقای علی‌عسکری مطرح شد. ما در شبکه‌های استانی هم این کار را انجام دادیم؛ همچنین کتابچه‌ای در این زمینه منتشر شد.

او تاکید کرد: به طور کلی جزو سیاست‌های سازمان است که برنامه‌های برند تلویزیون را صیانت و تقویت کند.

معاون رییس صداوسیما در امور استان‌ها در عین حال گفت: بعضی از برنامه‌های برند یا برخی از عوامل آن، دچار فراز و فرودهایی می‌شوند؛ اگر این اتفاق در حوزه استان‌ها باشد من پاسخگو هستم اما غیر از آن نمی‌توانم از ناحیه معاونان دیگر صحبت کنم و صریح پاسخ دهم.

پایلوت کار گردشگری در صداوسیما شبکه شماست

دارابی در ادامه درباره وضعیت شبکه شما و اینکه از مدت‌ها پیش قرار بود تبدیل به شبکه گردشگری شود، با تاکید بر اینکه شبکه شما قرار نیست صرفا شبکه گردشگری شود، توضیح داد: بر اساس دستور رئیس محترم سازمان صداوسیما، این شبکه با سه ساعت پخش برنامه گردشگری، کار خود را آغاز کرد. منتهی مطرح شد که چرا این برنامه‌ها کمتر قابل لمس هستند و دیده نمی‌شوند. دلیل آن این است که این برنامه‌ها در ۲۴ ساعت کنداکتور توزیع شده است. شاید هم اطلاع‌رسانی و تبلیغ ما خوب نیست که دیده نمی‌شوند.

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر شبکه شما شبکه ملی استان‌هاست؛ یعنی هم استان‌ها را نمایندگی می‌کند و هم قرار است به تدریج حوزه گردشگری به آن اضافه شود. بر اساس دستوری که رئیس صداوسیما داده‌اند، در برنامه‌های سازمان، آن شبکه‌ای که متکفل امر گردشگری است، شبکه شما است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف صداوسیما با سازمان میراث و گردشگری درباره راه‌اندازی شبکه گردشگری نیز توضیح داد: سازمان میراث و گردشگری باید به طور مشخص بیاید و سرمایه‌گذاری کند. این سازمان باید در این حوزه به ما کمک کند؛ چرا که کارش همین است. اتفاقاً یکی از مهمترین کارها پیوست رسانه‌ای و فرهنگی است که باید عملیاتی شود. ما الان مدیر شبکه شما را به عنوان نماینده سازمان صدا و سیما برای مذاکرات در شورای سازمان میراث معرفی کردیم که در حال گفت‌وگو هستند و امیدواریم در این زمینه به توافق خوبی برسیم.

به گزارش ایسنا،دارابی درباره طولانی شدن این مذاکرات، اظهار کرد: از ناحیه ما که مشکلی نیست. ما آماده هستیم. از دوستان عزیزمان در حوزه گردشگری دعوت می‌کنم که بیایند و تمرکز خود را روی این موضوع بگذارند. ما الان در ارتباط با حوزه گردشگری یکی از اهداف‌مان نسبت به برگزاری جشنواره، بحث توسعه گردشگری است. به ویژه اینکه گردشگری متوازن را در کشور توسعه بدهیم.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه مأموریتی شبکه شما عنوان شده است که به مسئله گردشگری به عنوان اولویت مهم بپردازد. به عبارت دیگر پایلوت کار گردشگری تلویزیون در صدا و سیما شبکه شما خواهد بود. ما منتظر هستیم دوستان ما در حوزه دولت هم بیایند و سرمایه‌گذاری جدی کنند تا ما هم آن را توسعه بدهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید