راه حل سد سازی‌های آسیب‌زا در ترکیه و افغانستان همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است

    کد خبر :56892

وزیر نیرو گفت: مسئله سدسازی ها در کشورهای ترکیه و افغانستان باید با همکاری منطقه ای و بین المللی برطرف شود.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره جلوگیری از ساخت سدهای آسیب‌زا توسط کشور ترکیه و افغانستان و اینکه تاکنون چه اقدامات و رایزنی‌هایی صورت گرفته است، گفت: این مسئله فراتر از روابط بین کشور‌هاست، برای این که تصمیم درستی اتخاذ شود باید هم‌فکری و تعامل منطقه‌ای اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله سدسازی موضوعی است که به کل ملت هایی که در این منطقه هستند ارتباط پیدا می کند بنا بر این باید به صورت منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

چیت چیان در ادامه با اشاره به این‌ که سد سازی‌های آسیب‌زا و بدون کارشناسی می تواند مشکلاتی را به وجود آورد، عنوان کرد: سد سازی و مسائلی از این دست تاثیرات بسیار عمیقی در محیط زیست ما خواهد گذاشت؛ بنا بر این باید در سطح روابط منطقه و بین المللی کشورها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، اظهار داشت: باتوجه به حساسیت مسئله باید کارشناسی صورت بگیرد، در روزهای گذشته یک کنفرانس بین المللی با همکاری سازمان ملل متحد در ارتباط با مشکل ریز گردها تشکیل شد که این مسئله نیز در آنجا عنوان شد و بیانیه ای در ارتباط با سدسازی‌ها صادر شد و ما تلاشمان این است که در همکاری با سازمان ملل این موضوع را حل و فصل کنیم.

وزیر نیرو تاکید : مسئله سد سازی باید در چارچوب همکاری منطقه ای و بین المللی باید اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید