مخالفت آلمان و لهستان با دیدگاه فرانسه درباره گسترش اتحادیه اروپا

    کد خبر :568821

لهستان و آلمان خواستار ادامه مذاکرات درباره عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا شدند.

در حالی که فرانسه اعلام کرده است عضویت هر کشور جدید در اتحادیه اروپا مشروط به این است که اتحادیه اروپا مسائل فعلی خود را حل و فصل کند، ولی لهستان و آلمان روز جمعه خواستار ادامه گفتگوها درباره گسترش اتحادیه اروپا و عضویت کشورهای غرب بالکان در این بلوک سیاسی و اقتصادی شده اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در نشست کشورهای غرب بالکان در لهستان تاکید کرد: من با دیدگاه ماکرون رئیس جمهور فرانسه در این خصوص هم عقیده هستم که مکانیسم همکاری در اتحادیه اروپا باید ارتقا یابد. ولی این مساله را مانعی برای پیشبرد مذاکرات عضویت کشورهای بیشتر در اتحادیه اروپا نمی بینم.

دولت های اروپایی در نشست ژوئن نتوانستند درباره آغاز مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا با مقدونیه شمالی و آلبانی به توافق نهایی دست یابند و این مساله موجب شد تا آرزوهای این دو کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا به خاطر مقاومت کشورهای شمال اروپا نقش بر آب شود.

در حالی که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کرده اند تا ماه اکتبر به یک تصمیم نهایی و شفاف درباره آغاز مذاکره با آلبانی و مقدونیه شمالی دست یابند، ولی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه همچنان بر این مساله پافشاری می کند که قبل از آغاز مذاکره با هر کشور جدیدی، باید مکانیسم های بهتری برای ارتقای همکاری بین کشورهای فعلی این اتحادیه پیدا شود.

اتحادیه اروپا اخیرا مذاکرات طولانی و طاقت فرسایی را برای تصمیم گیری درباره پست های حساس و مهم و نامزدهای احراز این پست ها داشته است.

به گزارش تسنیم ،این در حالی است که یوهانس هان کمیسر توسعه اتحادیه اروپا بر این باور است که در شرایط کنونی درست نیست که مذاکرات عضویت کشورهای جدید متوقف شود چرا که این مساله می تواند اعتبار اتحادیه اروپا را زیر سئوال ببرد.

در نشست روز جمعه رهبران بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و کشورهای غرب بالکان حضور داشتند.

آندرژ دودا رئیس جمهور لهستان نیز در سخنانی از رویکرد اتحادیه اروپا در به تاخیر انداختن مذاکرات عضویت با کشورهای غرب بالکان انتقاد کرد و گفت: اتحادیه اروپا نباید با کشورهای غرب بالکان این طور رفتار و برخورد کند آن هم در شرایطی که این کشورها اصلاحات سختی را انجام می دهند با هدف همگرایی بیشتر در آینده. این کشورها بسیاری از وعده های خود را عملی کرده اند تا شرایط برای مذاکره فراهم و مهیا شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید