جبل الطارق توقیف گریس۱ را ۲ هفته دیگر تمدید کرد

    کد خبر :568817

دادستانی جبل‌الطارق اعلام کرد بنا بر حکم دیوان عالی، توقیف ابرنفتکش گریس۱ را برای ۱۴ روز دیگر تمدید کرد.

دولت جبل الطارق هم در واکنش به اظهارات وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد، ابرنفتکش ایرانی را به درخواست کشور دیگری توقیف نکرده است.

«جوزپ بورل،» وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به توقیف این کشتی گفته بود که نفتکش ایرانی در خارج از قلمرو دریایی جبل الطارق و به درخواست آمریکا توقیف شده است. دولت جبل الطارق جمعه در واکنش به این اتهام گفته است که هیچ درخواست سیاسی از هیچ دولتی برای توقیف این نفتکش دریافت نکرده است.

دولت جبل الطارق اضافه کرده است: تصمیم (به توقیف نفتکش) کاملاً مستقل و با توجه به نقض قوانین موجود و نه بر اساس ملاحظات سیاسی، اتخاذ شد.

جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی از توقیف یک ابرنفتکش در آب‌های خود خبر داد که به گفته خبرگزاری رویترز «از ایران» عازم سوریه بوده است. جبل‌الطارق تحت حاکمیت بریتانیا اداره می‌شود

به گزارش مهر ،در بیانیه دولت جبل‌الطارق به نام ایران اشاره نشده است. دلیل توقیف نفتکش گریس ۱ نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه قید شده است. دولت جبل الطارق گفته است که شواهد معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد گریس ۱ محموله نفت خام را به پالایشگاه بانیاس در سوریه منتقل می‌کرده است.

فابیان پیکاردو، وزیر امور خارجه جبل الطارق هم گفته است که این پالایشگاه نیز مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت بشار اسد در سوریه است.

وی اضافه کرده است: با موافقت من، نهادها و سازمان‌های انتظامی ما در عملیات خود از تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا کمک گرفتند.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی دولت جبل الطارق هم گفته است: ۲۸ خدمه این ابرنفتکش با ملیت‌های هندی، پاکستانی و اوکراینی همچنان در کشتی هستند.

این سخنگو اضافه کرده است، نیروهای پلیس با هدف تعیین ماهیت محموله و مقصد نهایی آن در حال تحقیق از خدمه هستند، ولی تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی انگلیس عرشه این نفتکش را ترک کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید