دیدار دو رییس جمهور؛ نمایشی غیر منتظره در آخرین مرز جنگ سرد

    کد خبر :568490

هنگامی که دونالد ترامپ دعوت نامه توئیتری با محتوای قرار ملاقات با کیم جونگ اوون را ارسال کرد دو رهبر منافع زیادی پیش روی خود داشتند.اگر کیم به این دعوتنامه توجه نمی کرد و اگر به نظرش می رسید طرف مقابل دسیسه ای چیده ،ترامپ را منفعل کرده و او را به سمت تصمیمات غیر قابل پیش بینی اش ترغیب می کرد. این امر همچنین موجب نارضایتی چشمگیر از اجلاس هانوی در ویتنام می شد.اما رهبر کره شمالی ترجیح داد در این قرار حاضر شود.
به گزارش نامه نیوز، در این گزارش چهار نکته کلیدی ملاقات رهبر کره شمالی و ترامپ را مورد بررسی قرار می دهیم.

می توان آن را غوغا دانست

فیلم هایی که خبرنگاران و سراسیمگی دوربین های عکاسان در اطراف دو رهبر و جست و خیز ماموران امنیتی را نشان میداد،صحنه ای بسیار پر هرج و مرج را ایجاد کرده بود. به گفته روزنامه نگاران در صحنه ای استفانی گریشام، معاون مطبوعاتی کاخ سفید پس از تلاش برای تسهیل ورود اعضای تلویزیون آمریکا به ساختمان خانه آزادی،لحظات سختی را از سر گذراند و به ظاهر از اقدامات ماموران کره شمالی خسته به نظر می آمد.جیم آکوستا خبرنگار سی ان ان در توییتر گفت که این ملاقات به عنوان نزاع همه جانبه توصیف شده است.او پیش از این در پخش تلویزیونی گفت در نشست نخستین دو رهبر در سنگاپور2018 تجربه ای مشابه را داشته است.نمی توان به دلیل حضور محافظان کیم با نگاههای غضبناک خود که برای محافظت از وی آماده بودند در خصوص ماهیت غیر قابل پیش بینی جلسه و تدارکات امنیتی آن اغراق نمود.

ملاقاتی فراتر از یک مصافحه

اگر دعوت غیرمنتظره هیئت دیپلماتیک ترامپ در اجلاس گروه 20 ژاپن را دستاوردی چندجانبه ندانیم، تجدید نظر و استیناف هیلی مری بود که کارشناسان با نمادگرایی آن را مورد بررسی قرار میدهند.از یک توئیت آغاز با یک مصاحفه ادامه و با 20 گام تاریخی رییس جمهور ایالات متحده به داخل سرزمین دشمن رسید. بدین گونه ترامپ نخستین رئیس جمهور ایالات متحده است که وارد مرز کره شمالی شد.کیم به رییس جمهور در یک منطقه غیر نظامی گفت که هرگز انتظار ملاقات وی را نداشته است.پس از جلسه آنها، ترامپ گفت که بر سر برگزاری مذاکره تا حصول معاهده طولانی مدت در خصوص برنامه هسته ای کره توافق کرده اند.همچنین گفت که کیم جوون اون را به دیداری درکاخ سفید دعوت می کند.

یک نگرش خاص از مرز

در طول نشست،نمایشی شگفت انگیز از مرز که میتوان آن را آخرین مرز جنگ سرد خواند،ارائه شد.تماشاگران مردی را در کنار یک طناب زرد ضخیم که ظاهرا برای احاطه روزنامه نگاران در محلی استفاده می شد نظاره گر بودند.سپس کلبه های آبی در منطقه غیرنظامی شده که دو کره را از یکدیگر جدا می کند و توسط نیروهای ایلات متحده و کره شمالی مورد نظارت بود،نشان داده شد.
لنزهای دوربین یک کلوز آپ(منظره بسته) از موانع در روستایی که در آن قرارصلح جنگی دو کره به مدت سه سال مورد امضا مقامات قرار گرفت نشان دادند.این ناحیه با مین ها و نرده های سیم مسی پوشانده شده است که البته با وجود سربازان مجهز به سلاح های مرگبار در طرف دیگر ورود ترامپ بسیار دلهره آور به نظر می رسید.

جهان چشم انتظار رخدادهای آتی

دو رهبر در ملاقات خود مورد تکریم یکدیگر واقع شدند.کیم به خبرنگاران گفت این دیدار اهمیت زیادی دارد چرا که بدین معنی است که ما خواهان اتمام گذشته ناخوشایند هستیم و سعی میکنیم آیندۀ جدیدی بسازیم، بنابراین یک عمل بسیار شجاعانه و تعیین کننده است.وی اظهار داشت که چنین جلسه غیرمنتظره ای بدون رابطه عالی میان او و ترامپ ممکن نبوده.ترامپ هم این نشست را بسیار افسانه ای و روزی تاریخی دانست.اما حتی با وجود نشانه هایی دال بر مصالحه،ترامپ به برقراری مذاکرات متوقف شده مشتاق است که او را به پیروزی در انتخابات سوق میدهد و به وضوح امیدوار است که آن را به نشانی جهت ارتقا کمپین خود تبدیل و تعریف کند.اما سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده و تحلیلگران به این نتیجه رسیده اند که کره شمالی بعید است از زرادخانه هسته ای دل بکند. لایف اریک ایزلی استاد مطالعات بین المللی گفت فردا کره شمالی هنوز سلاح های هسته ای خواهد داشت و ایالات متحده همچنان تحریم ها را ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید