ساماندهی میدان امام‌خمینی(ره) برای افزایش سهم تردد عابران پیاده

    کد خبر :568449

شهردار منطقه ۱۲ از افزایش سهم عابران پیاده برای تردد در میدان امام خمینی (ره) خبر داد.

علی‌محمد سعادتی با اشاره به طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره) با بیان اینکه معتقدیم که سهم عابر پیاده می‌بایست در میدان امام خمینی (ره) افزایش یابد، گفت: بر همین اساس می‌بایست سهم خودرو عبوری کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حال بررسی کارشناسی برای ساماندهی میدان امام خمینی (ره) هستیم، افزود: هدف اصلی ما در میدان امام خمینی (ره) این است که سهم عابران پیاده را افزایش دهیم.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه می‌بایست سهم تردد خودروها را از میدان امام خمینی (ره) به شکل منطقی و بدون اینکه اختلالی در نظام اقتصادی محدوده میدان امام خمینی (ره) ایجاد شود، کاهش دهیم، گفت: پروژه عمرانی ساختمان بلدیه فعال شده است و این ساختمان تبدیل به یک ساختمان فرهنگی می‌شود که به نظر ما می‌تواند به بهانه‌ای برای حضور مردم در ساعات مختلف شبانه‌روز در میدان امام خمینی (ره) شود.

سعادتی با بیان اینکه ساختمان بلدیه که تبدیل به یک مکان فرهنگی خواهد شد، برای ایجاد سرزندگی در این منطقه می‌تواند مؤثر باشد؟ ادامه داد: در حال حاضر در حال بررسی طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره) هستیم که در این راستا جلسات کارشناسی با اعضای شورای شهر برگزار شده است و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا،شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه از نظر کارکردی وجود ساختمان بلدیه برای میدان امام خمینی (ره) سازنده است، گفت: چرا که میدان امام خمینی (ره) بعد از ساعت کاری تبدیل به یک محدوده کم رفت و آمد می‌شود و وجود ساختمان‌های اداری در اطراف این میدان همچون سازمان مخابرات، بانک تجارت و… نتوانسته شهروندان را جذب کند و معتقدیم در چهار گوشه میدان بهانه‌ای برای حضور مردم و رفت و آمد آن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که ساختمان بلدیه با مترو امام خمینی (ره) از طبقه منفی در ارتباط خواهد بود، زمینه دسترسی آسان شهروندان به این میدان تاریخی فراهم خواهد شد، تاکید کرد: البته اعضای شورای شهر تهران نیز نظرات خوبی در خصوص ساماندهی این میدان دارند که در حال جمع‌بندی آن‌ها هستیم اما هنوز به تصمیم واحدی در این زمینه نرسیده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید