تصاویر آتش گرفتن باتری مک بوک پرو، حاکی از جدی بودن هشدار اپل است

    کد خبر :568243

تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده از مک بوک پرو که باتری آن آتش گرفته است، علت نگرانی و فراخوان اپل برای تعویض باتری را به‌خوبی نشان می‌دهد.

در تاریخ ۲۰ ژوئیه، اپل فراخوانی در مورد مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی قدیمی به‌علت احتمال آتش گرفتن باتری منتشر کرد. براساس فراخوان کوپرتینویی‌ها، مک‌بوک پروهایی که در فاصله‌ی زمانی بین سپتامبر ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۷ فروخته شده‌اند، با خطر آتش گرفتن باتری مواجه هستند. اپل با انتشار فراخوان، از کاربران مک‌بوک‌پرو درخواست کرد جهت جلوگیری از آتش گرفتن باتری سیستم، برای تعویض باتری اقدام کنند.

براساس اعلام اپل، باتری مک بوک پروهای قدیمی ۱۵ اینچی که در بازه‌ی زمانی اعلام‌شده فروخته شده‌اند، ممکن است به دلیل داغ شدن بیش‌ از حد آتش بگیرد. تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده از سوی یکی از کاربران مک بوک پرو، دستگاه آتش‌گرفته‌ای را نشان می‌دهد. باتری دستگاه یکی دیگر از کاربران مک بوک پرو با همین مشکل رو‌به‌رو شده و به‌همین شکل آتش گرفته است. تصاویر به‌خوبی نشان می‌دهد که هشدار اپل بی‌دلیل نبوده و جدی است.

استیون گاگنی، اهل پنساکولا فلوریدا در پست فیسبوک خود تصاویری از مک بوک پرو آتش‌گرفته‌‌اش به‌اشتراک گذاشت. ظاهرا نیمه‌شب ۱۷ ژوئن، وقتی استیون گاگنی در تختخواب در حال استراحت بوده است، متوجه صدا و درنهایت بوی دود ناشی از سوختن مواد شیمیایی در خانه می‌شود.

استیون خیلی خوش‌شانس بوده که مک بوک پرو در حین استفاده آتش نگرفته است. استیون در پست فیسبوک خود اعلام کرده که لپ‌تاپ بسته بوده، شارژر دستگاه در پریز برق نبوده و دستگاه در حالت Sleep Mode قرار داشته و کسی با آن کار نمی‌کرده است. استیون معمولا لپ‌تاپ را در کنار برگه‌های یادداشت و دفاتر کاری خودش می‌گذاشته ولی جالب بوده که آن شب مک بوک پرو را در جای دیگری گذاشته، در غیر این صورت اگر آتش‌سوزی دستگاه در مجاورت کاغذها و برگه‌ها اتفاق افتاده بود، احتمال آتش سوزی گسترده‌تری در خانه وجود داشت.

تصاویر به‌اشتراک گذاشته‌شده از سوی استیون، حفره‌‌ای را در قسمتی از مک بوک پرو که باتری در آن قسمت قرار دارد، به‌خوبی نشان می‌دهد. کاملا مشخص است که مواد شیمیایی مشتعل شده است و اثر آن در قسمت جلوی لپ‌تاپ هم دیده می‌شود.

چند هفته قبل، اپل طی یک فراخوان از کاربران مک بوک پرو درخواست کرده که شماره‌ی سریال دستگاه‌های خود را در وب‌سایت این شرکت چک کنند. کاربرانی که شماره‌ی سریال آن‌ها در فهرست شماره سریال‌های مندرج در وب‌سایت اپل قرار دارد، باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض باتری دستگاه خود اقدام کنند. اپل در فراخوان خود از کاربران دستگا‌ه‌هایی که شماره سریال آن‌ها در وب‌سایت درج شده است، درخواست کرده تا زمان تعویض باتری با دستگاه خود کار نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید