یک استارتاپ ایرانی، حامی ورزش چوگان

    کد خبر :568185

استارتاپ‌ ایرانی با سرمایه‌گذاری بر روی ورزش‌ باستانی چوگان، امید تازه ای به این رشته‌ ورزشی بخشید و اولین دوره این مسابقات ، جام الوکاپ با حمایت الوپیک برگزار شد.

مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک در نشستی که با حضور دبیر فدراسیون چوگان و بازیکن آرژانتینی این تیم و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: اولین دلیلی که ما روی ورزش چوگان سرمایه‌گذاری کردیم، ایرانی بودن این ورزش بود.

وی افزود: هدف‌ما برگزاری سالانه این مسابقات هست و در دوره اول تجربیات خوبی به دست آوردیم.

ما قصد داریم فرهنگ استارتاپی را در ایران راه بیندازیم و شاید دلیل اصلی انتخاب این ورزش، این بود که با حس مثبتی که مردم نسبت به برندهای جدید دارند توجه آنها را روی یک ورزش که کمی هم مهجور مانده بیشتر کنیم.

مهدی نایبی با تاکید بر ایرانی بودن صفر تا صد این مجموعه اعلام کرد که آنها روی ایرانی بودن محصولشان تعصب خاصی دارند و برخلاف رقبای خود در بازار تلاش داشتند تا تمامی زیرساخت‌ها و خروجی‌های الوپیک به دست توانمندان ایرانی صورت بگیرد. او تصحیح کرد در همین راستا تصمیم گرفتند تا نقشی در برابر اعتلای ورزش ملی و ایرانی چوگان داشته باشند.

وی گفت: چوگان بیشتر از یک ورزش است و آن را باید یک آیین و تاریخ شمرد. استارت آپ‌ها باید جدا از فعالیت‌های روزمره‌شان به ورزش‌ها و آیین‌های ملی نیز بپردازند چرا که برندهای محبوب می‌توانند نقش موثری در اشاعه و ترویج این موضوعات داشته باشند: حتی گوگل و اپل هم در موضوعات و مسئولیت های اجتماعی از این قبیل ورود می‌کنند. زیرا مردم به چندین برند اعتماد دارند و این برندها می‌توانند نقش خوبی را ایفا کنند.

نایبی در ادامه با اشاره به اینکه کار این مجموعه با قشر نسبتاً ضعیف جامعه راه‌اندازی شده گفت: با ارائه کلاه کاسکت، باکس و جلیقه سعی کردیم دید مردم را نسبت سفیرانی که در حال همکاری با ما هستند تغییر دهیم.رابطه ای که در حال حاضر بین مشتری و پیک موتوری که از سیستم آموزشی و استخدامی الوپیک شده‌اند، دید جدیدی است. دیگر اختلاف طبقاتی که ممکن است بین این قشر وجود داشته باشد خیلی عجیب نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بودجه الوپیک به سفیران این مجموعه تعلق دارد گفت: علاوه بر وسایل ضروری اولیه، دنبال روش های جدید رفتیم تا بتوانیم همراهی واقعی برای این قشر ایجاد کنیم. وام، باشگاهی که سفیران می‌توانند امتیازات‌شان را در آن به جنس تبدیل کنند از جمله این موارد است.

مدیرعامل الوپیک در پایان خاطرنشان کرد: مدل اصلی کسب و کار ما پیک موتوری است و این روزها قصد داریم به خدماتی ارائه بدهیم که ارسال هر چیزی به هر نقطه‌ای از شهر فراهم باشد.علاوه بر آن حتی با شرکت ملی پست ایران هم تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌ایم که به واسطه آن بسته پستی از در منزل شهروندان جمع‌آوری به مناطق پستی ارسال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید