منظور ترامپ از «بازی ایران با آتش»، ساخت بمب اتمی نبود، اشاره او به حمایت از اسرائیل در برابر آتشی بود که در اساطیر «تورات شفاهی» به آن اشاره شده

    کد خبر :568178

قاسم عز الدین در المیادین نوشت: رئیس جمهور آمریکا که ایران را متهم به بازی با اتش می‌کند، تصور می‌کند که هدف این کشور از غنی سازی اورانیوم، داشتن سلاح اتمی است. اما عبارت «بازی با آتش» چه بسا دربردارنده اشاره‌ای ضمنی باشد به اینکه ترامپ مصمم به حمایت از اسرائیل در برابر آتش موهومی است که در اساطیر تلمود (یکی از کتاب های مقدس یهودیان مشهور به تورات شفاهی) به آن اشاره شده است!

در ادامه این مطلب آمده است: زمانی که دونالد ترامپ از بازی با آتش توسط ایران صحبت می‌کند و به افزایش غنی سازی اورانیوم این کشور تا ۳.۶۷ درصد اشاره دارد، سخنگوی کاخ سفید تاکید می‌کند که بدون شک ایران قبل و بعد از توافق هسته‌ای از بند‌های این توافق تجاوز کرده بود. امری که وزیر خارجه ایران با تعجب از آن صحبت کرد.

در این میان، ولادیمیر پوتین تصریح کرده است که ایران در بین دولت‌های جهان شفاف‌ترین احترام را به تعهداتش در قبال اژانس بین المللی انرژی هسته‌ای دارد.

دولت ترامپ که از تردید خود در مورد تلاش ایران برای داشتن سلاح اتمی، قبل و بعد از امضای توافق هسته‌ای صحبت می‌کند، قصد دارد به این شکل قدرت موشکی ایران و آنچه نا امنی در منطقه می‌نامد را نیز در این چارچوب قرار داده و آن را به بهانه ارتباطش با کلاهک‌های حامل بمب اتمی، دچار محدودیت کند؛ تا به این شکل بتواند از اسرائیل حمایت کند.

پمپئو که ادعا می‌کند خداوند ترامپ را فرستاده تا از یهود حمایت کند، همانطور که فرشته إستر را فرستاد، در واقع به دنبال آن است تا ترامپ را به اسطوره فرشته إستر، تشبیه کند که در ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، بنا به ادعایی، از یهودیان در برابر ایرانی ها حمایت کرده و ده‌ها هزار نفر از ایرانی ها را کشت!

در همین رابطه، دیوید فریدمن که اساطیر تلمودی در مورد اسرائیل را به خوبی می‌داند نیز سعی دارد از فضای این اسطوره استفاده کرده و آن را توجیهی برای دشمنی آمریکا با ایران قرار دهد. چه بسا ترامپ در صدد آن است تا با بیان بازی ایران با آتش، دولت‌های غربی را برای حمایت از سوختن اسرائیل، تحریک کند.

صرفنظر از اساطیر تلمودی و در چارچوب موازین قوای استراتژیک و میدانی، کسی که آغازگر جنگ باشد، با آتش بازی کرده و شراره‌ای را شعله ور می‌کند که منطقه را می‌سوزاند. بنابراین، اگر ترامپ این بازی را اغاز کند، دوره ریاستش تمام می‌شود، در حالی که زبانه آتشی که توسط او برافروخته شده، روشن خواهد ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید