محمود عباس: هرگز میانجی‌گری انحصاری آمریکا را نمی‌پذیریم

    کد خبر :568172

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد: فلسطین هرگز میانجی‌گری انحصاری آمریکا در مساله خود را نخواهد پذیرفت.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با جمعی از نمایندگان مطبوعات عربی و فلسطینی در شهر رام‌الله گفت: از زمان توافقنامه اسلو تا امروز میانجی‌گری آمریکا منجر به نتیجه جدیدی نشده و اگر هم اتفاقی افتاده آمریکا نقشی در آن نداشته است.

عباس گفت: مذاکرات اسلو هشت ماه بدون اطلاع مسؤولان آمریکایی ادامه داشت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: زمانی که آمریکایی‌ها متوجه شدند ما توافقنامه‌ای را به صورت اولیه به امضا رساندیم پیشنهاد کردند که آمریکا هم در آن حضور داشته باشد و آنها از قبل اطلاعی درباره آن نداشتند.

وی در ادامه تأکید کرد: دولت آمریکا باید راه حل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به عنوان منطقه اشغالی و نیز قوانین بین‌المللی را به عنوان زمینه‌ای برای آغاز گفت‌وگوها به رسمیت بشناسد و در غیر این صورت ما میانجی‌گری این کشور را نمی‌پذیریم.

عباس در ادامه درباره اظهارات اخیر جارد کوشنر، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: کارگاه کوشنر در منامه با سخنرانی او آغاز و با صحبت‌هایش پایان یافت. تمام این اظهارات دروغ‌هایی بودند که کوشنر از خود ساخته بود.

او در پاسخ به اظهارات کوشنر گفت: ‌آنها در منامه چه چیزی ارائه کردند که حالا ما را متهم به کارشکنی در آن می‌کنند، اگر اسرائیل به توافقنامه‌های امضا شده پایبند نباشد تمامی همکاری‌های خود با آن را لغو خواهیم کرد. ما هرگز حاکمیتی را بدون برخورداری از حاکمیت و قدرت واقعی نخواهیم پذیرفت.

عباس تاکید کرد: معامله قرن تمام شد و همانگونه که کارگاه منامه شکست خورد، معامله قرن هم شکست خواهد خورد.

این مسؤول فلسطینی در ادامه گفت: ما هرگز نمی‌خواهیم از قوانین بین‌المللی تعدی کنیم و نمی‌توانیم خواسته بیشتر از این داشته باشیم. تصمیمات فردی و یک طرفه در مورد فلسطینی‌ها اجرا نمی‌شوند و امکان ندارد آن‌ها چنین تصمیماتی را بپذیرند. اگر اسرائیلی‌ها بخواهند مساله‌ای را با زور به ما تحمیل کنند ما با قدرتی که از حق و حقیقت می‌گیریم و همیشه بر آن تکیه می‌کنیم ما به دنبال احقاق حقوق‌مان هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بار دیگر تأکید کرد: هرگز دریافت مبالغی که از آنها کسر شده را از سوی اسرائیل نمی‌پذیریم و تشکیلات خودگردان مبالغ حاصل از درآمدهای مالیاتی را به طور کامل می‌خواهد. ما درباره کم‌ترین مبلغ پول‌مان که با اسرائیلی‌ها بر سر آن اختلاف داریم بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد و مذاکرات ما تنها به مساله شهدا، اسرا و زخمی‌ها محدود نخواهد بود.

عباس همچنین گفت: تشکیلات خودگردان پیشنهاد شرکت در انتخابات با یک لیست مشترک را به حماس داد اما تا این لحظه حماس واکنشی نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید