فناوری پارکینگ‌یاب فورد در اروپا راه‌اندازی می‌شود

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
    کد خبر :568129

فورد با همکاری ودافون از فناوری پارک‌یاب هوشمند مبتنی بر خودروی متصل، برای رانندگان در شهرهای بزرگ اروپا رونمایی کرد.

در شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن و فرانکفورت، ممکن است پیدا کردن جای پارک برای هر خودرو تا ۶۷ ساعت در سال با هزینه‌ای حدود ۱۴۱۲ دلار انجام شود. با این حال، در برخی موارد مسئله اصلی فقدان فضا نیست، بلکه میزان اشغال کم‌تر پارکینگ است. با توجه به این نکته، فورد و ودافون در حال آزمایش یک فناوری خودروی متصل به نام «راهنمایی پارکینگ‌یاب» هستند که می‌تواند در همه جا کمک بزرگی برای رانندگان باشد.

توبیاس والریوس، مهندس فورد اروپا در این زمینه گفت:سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای در رسیدن به مقصد کمک بزرگی به ما می‌کنند؛ اما درباره کمک به ما در پارک کردن خودرو مخصوصاً در مراکز شهر، خیلی مفید نیستند. راهنمای پارکینگ‌یاب یک تکنولوژی خودروی متصل است که می‌تواند به رانندگان کمک کند تا سریع‌تر سفر خود را انجام دهند و در پول، زمان و به نفع کیفیت کلی هوا صرفه‌جویی کنند.

راهنمای پارکینگ‌یاب می‌تواند به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای براساس داده‌های پارکینگ خودرو دریافت کند و هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از برنامه KoMoD در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است. هنگامی که خودروهای آزمایشی در داخل شهر رانندگی می‌کنند، وضعیت جاده و اطلاعات پارکینگ را از یک سیستم کامپیوتری مرکزی (براساس موقعیت جغرافیایی) دریافت می‌کنند.

مایکل رینارتز، سرپرست واحد نوآوری ودافون افزود:هنگامی که وسایل نقلیه بتوانند داده‌ها را با زیرساخت‌ها به‌صورت لحظه‌ای مبادله کنند، ترافیک هوشمندتر خواهد شد؛ جست‌وجو برای فضای پارکینگ کمتر می‌شود و مردم سریع‌تر به مقصد خواهند رسید.

سایر ویژگی‌هایی که توسط فورد و ودافون به‌عنوان بخشی از برنامه KoMoD مورد آزمایش قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: سیستم کمک چراغ راهنمایی، سیستم اطلاعات تونل، هشدار حوداث تأثیرگذار بر ترافیک، سیستم‌های کنترل ترافیک، شناسایی علائم ترافیکی هوشمند و هشدار آب‌وهوای بد.

تمام این فناوری‌ها با استفاده از به‌روزرسانی لحظه‌ای عمل می‌کنند و از لحاظ فنی باید به رانندگان در طول سفرهای روزانه خود کمک زیادی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید