هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت/افزایش دمای هوا

    کد خبر :568056

در چهاردهمین روز از تابستان ۹۸، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در برخی ساعات در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز پایانی هفته افزایش جزئی خواهد یافت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه، ۱۳ تیر) نسبت به روز گذشته است و طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده خواهد شد که به تبع آن سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

رفته رفته با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر پنجشنبه، برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت. هرچند در اواخر وقت پنجشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا روز بعد، انتظار می رود در برخی ساعات صبحگاه جمعه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود.

به گزارش فارس، همچنین وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر جمعه احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در چهاردهمین روز از تابستان ۹۸، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در برخی ساعات در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز پایانی هفته افزایش جزئی خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید