صدور اعتبارنامه برای۱۴۰ سمن جوانان/ آغاز رتبه‌بندی سمن‌ها در دو استان

    کد خبر :567990

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان آخرین وضعیت صدور شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد و طرح ارزیابی و رتبه بندی آنها را تشریح کرد.

سجاد سالک با بیان اینکه در سال گذشته به صورت میانگین هرماه برای ۵۰ سمن اعتبارنامه صادر شده است، افزود: در سال ۹۷ در مجموع ۶۰۲ اعتبارنامه برای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان صادر شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون هم ۱۴۰ اعتبارنامه صادر شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال هم بیش از ۶۰۰ اعتبارنامه برای سمن‌های جوانان صادر کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد سازمان‌های مردم‌ نهاد جوانان در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین‌۲۰ درصد آنها در عرصه فرهنگی و فرهنگی و مابقی در حوره علمی ـ پژوهشی، اعتقادی و مذهبی فعال هستند.

سالک در ادامه از برگزاری جام سمن‌ها در ارومیه در راستای نشاط‌آفرینی و برنامه‌های اوقات فراغت در دهه سوم تیرماه خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه امداد و نجات با همکاری سازمان جوانان هلال احمر در استان اصفهان در مرداد ماه امسال با هدف شبکه سازی و آموزش نیروهای داوطلب برای فعالیت در مواقع بحرانی برگزار می‌شود.

به گفته وی طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد در دو استان سمنان و قزوین با هدف کیفیت سنجی و شناسایی فعال‌ترین سمن‌های حوزه‌های مختلف نیز آغاز شده است.

به گزارش ایسنا،مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش وجوانان تاکید کرد: در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیک و کاهش مداخله سلیقه‌ای نیروی انسانی، از نیمه دوم امسال با راه اندازی سامانه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، همه فرآیندهای بررسی، ارزیابی و تایید و کارگاه ها و طرح ها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید