وزارت خارجه فرصت‌های آزادی «اسدالله اسدی» را از دست داده است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲
    کد خبر :567989

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:عملکرد و خروجی خاص از سوی دستگاه دیپلماسی برای پرونده «اسدی» مشاهده نشده و تاکنون فرصت‌هایی را از دست داده‌اند.

محمد جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران در گفتگو با مهر، در مورد پرونده اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در اتریش، گفت: توقع داریم آن عزتی که قرار بود به پاسپورت ایرانی برگردد حداقل اگر بیش از قبل نمی‌خواهد ارتقا یابد، کمتر نباشد. متأسفانه بی احترامی‌هایی به ایرانیان در خارج از کشور انجام می‌شود که بازداشت «اسدالله اسدی» نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: عملکرد و خروجی خاص از سوی دستگاه دیپلماسی برای پرونده «اسدی» مشاهده نشده و تاکنون فرصت‌هایی را از دست داده‌اند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه درباره پرونده «اسدالله اسدی» بی توجهی شده و گزارش خاصی داده نمی‌شود، اظهار داشت: البته اگر دستگاه دیپلماسی اقدام و تحرکی انجام داده اطلاع رسانی کند، تا آنجایی که ما مطلع هستیم کار خاصی انجام نشده و یک فرد بی گناه مدت‌ها بدون دلیل محکمه پسند، بازداشت شده است.

عامری پرونده «اسدی» تنها پرونده یک ایرانی بازداشتی در خارج از کشور نیست و تصریح کرد: یک استاد دانشگاه هم در آمریکا بازداشت شده است، وقتی صحبت‌های وکیل او را شنیدیم گفت، طبق قوانین آمریکا آنها حق این کار را نداشته اند اما برای خود تفسیرهای خاص ارائه می‌دهند با این حال سیستم دیپلماسی ما نمی‌تواند پیگیری‌های جدی انجام دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه فعالیت اصلی دستگاه دیپلماسی به مذاکره با چهار کشور پیرامون سرنوشت برجام خلاصه شده و این روال باید تغییر کند و به حوزه اقتصادی بیشتر متمرکز شوند تا بدین وسیله تحریم‌های دشمن را بی اثر کنند اما چنین روندی در وزارت خارجه مشاهده نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: دغدغه‌های وزارت خارجه باید به صورت دقیق و درست انتخاب شود؛ وقتی همت آنها بر روی برجام و مذاکره باشد دیگر زمانی برای فعالیت‌های دیگر باقی نمی‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید